Reacția E.ON Energie după ce șeful ANPC a nominalizat compania în rândul firmelor sancționate: ”Respingem alegațiile privind amendarea, am emis facturi pentru energie și gaze cu valori compensate”

Publicat: 14 01. 2022, 20:26
Actualizat: 14 01. 2022, 21:04
Sursa foto: Shutterstock - caracter ilustrativ

E.ON Energie România a transmis vineri un comunicat în care „respinge alegațiile potrivit cărora ar fi fost amendată pentru neaplicarea prevederilor legale privind plafonarea și compensarea facturilor”. 

Reacția companiei vine după ce ministrul Economiei, Florin Marian Spătaru, și președintele ANPC, Mihai Culeafă, au anunțat firmele amendate pentru că au trimis clienților facturi cu sume mult mai mari decât ar fi trebuit să plătească.

„CEZ Vânzare SA, Distrigaz, RCS RDS, Engie România, Electrica Furnizare, EON Energy, Restart Energy, Distrigaz Vest SA se numără printre companiile sancționate. Cele mai mari amenzi aplicate de ANPC a fost una de 50.000 lei, de 20.000 lei, 30.000 lei, în funcție de abaterile respective. GazVest a primit 50.000 lei”, a precizat șeful ANPC, Mihai Culeafă, în conferința de presă susținută anterior, în cursul zilei de vineri, 14 ianuarie.

E.ON: ”Am emis facturile pentru energie electrică și gaze naturale cu valorile compensate și la prețurile plafonate”

Compania E.ON Energie România susține, la rândul său, că „în spațiul public au apărut unele informații conform cărora compania E.ON Energie România ar fi fost amendată pentru că nu ar fi aplicat corespunzător această lege, lucru care nu este adevărat”.

„Considerăm că astfel de afirmații prejudiciază grav imaginea companiei și încrederea clienților noștri, care primesc încă din luna noiembrie 2021 facturile emise conform noii legi în vigoare.

E.ON Energie România a emis facturile pentru energie electrică și gaze naturale cu valorile compensate și la prețurile plafonate, acestea fiind calculate începând cu primele zile ale lunii noiembrie 2021 pentru consumatorii casnici, iar începând cu luna decembrie 2021 și pentru consumatorii non-casnici, care se încadrează în prevederile OUG 118/2021, astfel cum a fost modificată și aprobată prin Legea nr. 259/2021”, precizează reprezentanții companiei în comunicatul citat.

EON Energie România mai susține că a făcut eforturile necesare pentru ca toți clienții săi să beneficieze de toate măsurile de sprijin, și că s-a implicat activ în dialogul dintre toți actorii (Ministerele Energiei, Muncii, Finanțelor) pentru implementarea rapidă a acestor măsuri.

„Suntem la dispoziția clienților noștri pentru verificări și informații suplimentare, iar dacă vor exista situații în care se vor înregistra inadvertențe în procesarea facturilor, acestea vor fi tratate individual și, dacă se impune, se vor realiza rectificările necesare, potrivit legii.

Dorim să subliniem faptul că E.ON Energie România respectă în totalitate legislația în vigoare și a făcut toate demersurile necesare pentru aplicarea ei, în urma controalelor de până acum nefiind evidențiate neconformități legate de plafonare sau de nivelul de compensare”, mai precizează reprezentanții companiei.

Șeful ANPC: ”La E.ON, tabelul de pe site nu cuprinde consumul de referință de marjă 10%. Compania a fost sancționată”

În conferința de presă susținută în cursul zilei de vineri, alături de ministrul Economiei, Florin Marian Spătaru, președintele ANPC, Mihai Culeafă a declarat că „avem un alt furnizor de energie care nu cuprinde consumul de energie, inclusiv de marja de 10%. Vorbesc de EON, care a fost sancționată, care va reface facturile și va trebui să înceteze practicile incorecte”.

El a mai spus că la EON apare următoarea problemă: Tabelul de pe site nu cuprinde consumul de referință de marjă 10%, precizând că în urma acestor constatări compania a fost sancționată. Niciun furnizor de energie electrică și gaze nu va scăpa neverificat, a promis șeful ANPC, adăugând că până în prezent ANPC a acoperit peste 70% din piața de furnizare de energie electrică și gaze.