Romprest transmite un drept la replică primarului Clotilde Armand: „Din acest moment înainte, nu ne mai permitem tăcerea. Punem la dispoziția opiniei publice un prim document”

Publicat: 06 12. 2020, 18:34
Sursa foto - caracter ilustrativ: romprest.ro

Cei 3000 de angajați ai Companiei Romprest Service SA transmit un drept la replică acuzațiilor lansate în spațiul public de primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, care a îndemnat bucureștenii să iasă la vot pe pagina sa de Facebook, făcând acuzații la adresa companiei de salubrizare. „Mafia (inclusiv a gunoaielor) poate fi învinsă. Ieșiți la vot!”, a scris Armand pe pagina sa de socializare. Romprest a publicat, spre clarificare, un Raport de întâlnire al Romprest cu consilieri locali din partea USR, pentru a clarifica situația trasabilității deșeurilor. Întâlnirea a avut loc pe data de 7 mai 2020. 

„Din acest moment înainte, nu ne mai permitem tăcerea, pentru că nu dorim că lipsa noastră de reacție publică să fie catalogată drept admitere a acuzațiilor. Am ales, deci, să punem la dispoziția opiniei publice un prim document, dovadă clară a disponibilității și transparenței de care Romprest a dat dovadă față de cei care administrează astăzi sectorul 1, de-a lungul timpului. Am stat la masă în repetate rânduri. Știți cine suntem și cunoașteți activitatea noastră, Doamna Primar, v-am explicat, cu toate cifrele pe masă”, se arată într-un Drept la replică transmis de Romprest Service SA către primarul Clotilde Armand.

Romprest: „Am ales să punem la dispoziția opiniei publice un prim document, dovadă clară a disponibilității și transparenței de care Romprest a dat dovadă”

Dreptul la replică transmis de Romprest Service S.A.:

„Am dat dovadă de responsablitate și am avut răbdare. Am ales neutralitatea, așa cum am ales, mereu, să aplicăm principiile corecte în conduită de afaceri. Pentru a nu fi acuzați și de părți-pris politic, pe lângă restul acuzațiilor nefondate, tendențioase, care ni se aduc public în ultima perioada.

Acum, însă, suntem calificați drept „mafia gunoaielor” de către Primarul ales al Sectorului 1. Din acest moment înainte, nu ne mai permitem tăcerea, pentru că nu dorim că lipsa noastră de reacție publică să fie catalogată drept admitere a acuzațiilor.

Am ales, deci, să punem la dispoziția opiniei publice un prim document, dovadă clară a disponibilității și transparenței de care Romprest a dat dovadă față de cei care administrează astăzi sectorul 1, de-a lungul timpului. Am stat la masă în repetate rânduri. Știți cine suntem și cunoașteți activitatea noastră, Doamna Primar, v-am explicat, cu toate cifrele pe masă.

Astăzi, în ziua alegerilor parlamentare, suntem „mafia gunoaielor”?

Pe noi va rugăm să nu ne amestecați în politică, Doamna Primar.

Nu știm cum ar trebui să va simțiți, în calitate de Primar, nu suntem aleși locali. Dar în calitate de om, alb sau nu, ar trebui să va fie rușine, Doamna Primar!

Cei 3000 de angajați ai Companiei Romprest Service SA”, se arată în Dreptul la replică transmis de Romprest Service S.A.

Documentul din care reiese că reprezentanții Romprest s-au întâlnit cu consilierii USR pentru a le da explicații chiar pe 7 mai 2020

Romprest: În ultimele 4 luni asiguram exclusiv din surse proprii sau atrase acest serviciu public

„In ultimele 4 luni, incepand cu luna Iulie 2020, asiguram exclusiv din surse proprii sau atrase, cu angajarea de cheltuieli suplimentare, acest serviciu public in folosul cetatenilor. Practic, finantam integral Serviciul de salubrizare al Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti.

Astfel, in baza prevederilor contractului de delegare, conducerea Companiei a luat decizia de a limita temporar si gradual activitatile din cadrul serviciului de salubrizare, incepand cu data de 27.11.2020, decizie notificata in termenul contractual Autoritatilor locale si centrale.

Vom incerca sa limitam impactul pe care reducerea graduala a activitatilor serviciului il va avea asupra cetatenilor din acest sector si asupra orasului in general. Astfel, aceasta limitare temporara de activitate NU va afecta colectarea deseurilor menajere de la populatie si de la agentii economici.

Din grija pentru cetateni si pentru mediu, am incercat sa evitam acest moment, am facut toate demersurile legale pentru a nu fi pusi in aceasta situatie, dar, am ajuns la epuizarea integrala a resurselor financiare.

Promitem ca, daca remedierea situatiei nu va intarzia si apelurile noastre vor avea un raspuns din partea autoritatilor, vom incerca sa evitam pana in ultimul moment sistarea serviciului public de salubrizare in Sectorul 1.

Dar, va rugam sa ne intelegeti. Noi nu dispunem de alocari bugetare, noi nu colectam taxe si impozite, noi nu aplicam amenzi. Noi suntem o companie privata, care are ca unica sursa de venit prestarea unei activitati economice”, se arată într-un comunicat anterior al companiei privind situația creată la Sectorul 1.