Se schimbă legea! Motorina și benzina trebuie să conțină obligatoriu biocombustibili începând cu 1 iunie 2023

Publicat: 01 06. 2023, 13:58
Sursa foto: Shutterstock

Se schimbă legea! Motorina și benzina trebuie să conțină obligatoriu biocombustibili începând cu 1 iunie 2023. Astfel, motorina și benzina trebuie să conțină obligatoriu minim 6,5%, respectiv 8% biocombustibili, de la 1 iunie 2023, conform unei ordonanțe de Guvern aprobată luna aceasta.

Măsura a venit după ce verificările specifice efectuate de către Direcţia Generală Antifraudă Fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală au identificat furnizori de carburanţi care au comercializat către clienţii finali, sub diverse denumiri generice, combustibil motorină fără ca acest produs să conţină proporţia de biocarburanţi de minimum 6,5% în volum.

Motorina și benzina trebuie să conțină obligatoriu biocombustibili începând cu 1 iunie 2023

”Pentru respectarea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, începând cu data de 1 iunie 2023, operatorii economici comercializează motorină cu un conţinut de biocarburant de minimum 6,5% în volum.

Pentru respectarea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, începând cu data de 1 iunie 2023, operatorii economici comercializează numai benzină cu un conţinut de biocarburanţi de minimum 8% în volum”, arată Ordonanța.

Ordonanța vine și pentru a respecta obligaţia României de atingere a ţintei de reducere cu minimum 6% a gazelor cu efect de seră, şi a ţintei de minimum 10% energie din surse regenerabile utilizată în toate formele de transport.

Mașinile vor consuma mai mult

Mașinile alimentate cu acest fel de combustibil vor consuma mai mult, deoarece autoturismele au nevoie de mai mult biocombustibil decât benzina convențională pentru a parcurge aceeași distanță.

Mai mult decât atât, există posibilitatea ca unele vehicule mai vechi să nu mai fie la fel de fiabile, deoarece mașinile cu biocombustibili sunt mai predispuse la defecțiuni. Dar acesta este prețul reducerii nivelului de CO2, cel puțin în Europa, arată Adevărul.