Studiu. Veniturile românilor au scăzut pe parcursul anului trecut. Doi români din cinci nu și-au achitat facturile pentru că au uitat să o facă

Publicat: 14 02. 2021, 14:56
Foto: Pixabay

Un studiu realizat de Intrum România arată că pentru aprope o jumătate dintre românii chestionați venitul a scăzut la un moment dat pe parcurusul anului, principala soluție găsită fiind să reducă cumpărăturile neesențiale. În ceea ce privește plata facturilor, doi români din cinci au spus că anul trecut nu au avut bani să le achite sau că pur și simplu au uitat să o facă.

Studiul relevă pe de-o parte că tinerii sunt cea mai afectată categorie, veniturile lor fiind diminuate, iar pe de altă parte că pentru o mare parte din respondenți venitul a scăzut la un moment dat.

Tinerii cu vârste între 18 și 21 ani au fost cei mai afectați în pandemie, fiind urmați de cei care au între 22 și 37 de ani. Aceștia afirmă că, încă din martie 2020, veniturile lor au început să scadă și nici până la momentul efectuării studiului nu s-au stabilizat.

Veniturile românilor au scăzut pe parcursul anului trecut

 Dacă pentru 41% dintre respondenți venitul a scăzut la un moment dat pe parcursul anului, pentru 34% venitul nu s-a modificat. Doar 4% din eșantionul intervievat a reușit să-și crească veniturile.

Ce soluții au găsit românii

O majoritate dintre respondenți, respectiv 59%, au redus  cumpărăturile neesențiale; 19% s-au împrumutat, în timp ce 18% și-au luat încă un job, iar 13% au cerut ajutorul băncilor și au făcut credite.

Cheltuieli și facturi

În ceea ce privește plata facturilor, doi români din cinci au declarat că nu le-au achitat din diferite motive, pe primul loc s-a situat faptul că au uitat să o facă.

Doi români din cinci spun că nu au achitat facturile în 2020

Numărul este mai mare, comparativ cu anul 2019.

Principalul motiv declarat de respondenți pentru care nu au plătit facturile este că au uitat să o facă.

Pe locul al doilea ca motiv al neplății facturilor este lipsa banilor, motiv invocat de 36%.

23% spun că au întâmpinat probleme tehnice pentru că au dorit să facă plățile online, potrivit studiului realizat de Intrum România.