Traficul aerian a crescut cu peste 16% în 2023 pe aeroporturile din București, aproape de recordul de dinainte de starea de urgență din pandemie

Publicat: 16 01. 2024, 13:24
Sursa foto: Facebook / CNAB - Loredana Cioclei

Numărul pasagerilor, al mișcărilor de avioane și cantitatea de mărfuri au fost în creștere pe cele două aeroporturi din Capitală, chiar dacă cele două conflicte, din Ucraina și din Orientul Mijlociu, au afectat programul de zbor clasic.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a înregistrat în anul 2023, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 14.698.845 pasageri, în creștere cu 16.56% față de 2022.

Și mișcări de aeronave – aterizări plus decolări – au avut un avans, ajungând la 128.594–– în creștere cu 6.50% față de anul anterior.

Numărul total de pasageri din 2023 a ajuns, astfel, foarte aproape de cel maxim, înregistrat în anul 2019, de 14.729.894 de pasageri.

Din acest total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 14.630.715 pasageri (+16.11% față de 2022), și 111.820 (+9.48%) mişcări de aeronave. Traficul pasageri de pe Aeroportul Băneasa – Aurel Vlaicu a înregistrat în 2023 o creștere substanțială față de anul anterior, de 167%.

Cantitatea de mărfuri și poștă transportată a înregistrat o creștere de 0.26%, de la 35.747 tone în 2022 la 35.841 tone în 2023.

Cele mai aglomerate luni

Luna cu cel mai mare trafic a fost iulie, pe Băneasa, respectiv august, urmată de iulie, pe Otopeni și la total.

„Valorile de trafic au fost influențate negativ de conflictul din Ucraina și, mai ales în ultimele luni ale anului 2023, de conflictul din Orientul Mijlociu, care a redus mult traficul către Tel Aviv, una dintre principalele destinații operate de pe aeroportul Henri Coandă”, potrivit oficialilor CNAB.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înfiinţată, sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin fuziunea societăţilor care gestionau aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.

Compania este deținută în proporție de 80% de statul român, prin Ministerul Transporturilor, și 20%, de Fondul Proprietatea.