ULTIMA porțiune din drumul expres Craiova – Pitești se deschide pe 25 iulie. Trafic neîntrerupt spre Constanța
Drumul expres DEx12 Craiova – Pitești va fi finalizat complet vineri, 25 iulie, odată cu deschiderea ultimilor 13 kilometri care asigură legătura cu A1. România va avea astfel 468 km de șosea de mare viteză continuă până la Marea Neagră.
Ultima bucată din drumul expres Craiova – Pitești (DEx12) va fi deschisă traficului vineri, 25 iulie, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor. Este vorba despre 13 kilometri de pe Tronsonul 4, inclusiv nodul rutier cu Autostrada A1, aflat la sud-est de Pitești.
Odată cu această deschidere, întregul drum expres DEx12 va deveni funcțional, permițând trafic neîntrerupt de la Craiova până la Constanța, exclusiv pe drum expres sau autostradă.
Constructorul UMB mai are de realizat doar lucrări de finisare la nodul rutier cu A1, segment care a suferit cele mai mari întârzieri și care a fost început serios abia în primăvara acestui an.
„Dacă lucrările rămase se finalizează la timp, circulația va fi deschisă vineri, 25 iulie”, au declarat surse din Ministerul Transporturilor.
Drum direct Craiova – Constanța
Finalizarea ultimilor 13 kilometri înseamnă că România va avea pentru prima dată o legătură rutieră completă, de mare viteză, între Craiova și Portul Constanța, cu o lungime totală de 468 km, respectiv 121 km pe DEx12 (Craiova – Pitești), 85 km pe A1 (Pitești – București), 48 km pe A0 Sud (Centura Capitalei), 200 km pe A2 (București – Constanța) și 24 km pe A4 (Centura Constanței, până în portul Agigea).
Este cea mai lungă rută rutieră continuă de mare viteză din România, fără opriri sau drumuri naționale intercalate.
Tronsonul 4 Colonești – Pitești (A1) are o lungime de 31,8 km (inclusiv drum de legătură cu DN65) și o lățime a benzilor: 2x(2×3,5 m). Valoarea contractului este de 755 milioane lei (fără TVA), iar la acest moment statu lucrărilor a ajuns la 98%
Nodul rutier cu cel mai mare trafic din țară
Porțiunea de pe A1 unde se face joncțiunea cu DEx12 – între Cățeasca (DJ703B) și Bradu (DN65B) – este cea mai circulată zonă de autostradă din România, cu o medie zilnică anuală de peste 44.000 de vehicule, conform datelor CESTRIN.
Prin comparație, pe autostrada A2, la ieșirea din București, MZA-ul este de 27.764 de vehicule, iar pe A3, la intrarea dinspre Centura Capitalei, media este de 24.846 de vehicule.