Wizz Air, forțată să-și schimbe practicile, după PLÂNGERILE depuse. Cum erau „lăsați în aer” pasagerii, deși plăteau corect abonamentele

Publicat: 01 08. 2025, 09:47
Actualizat: 06 08. 2025, 15:48

Compania aeriană Wizz Air este forțată să-și corecteze o practică comercială problematică, după ce Centrul European al Consumatorilor din România a intervenit în urma mai multor reclamații ale pasagerilor. După corecția făcută, consumatorii români beneficiază de drepturi sporite în cadrul abonamentelor Wizz Air.

Mai exact, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) – direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a obținut, în urma câtorva luni de diligențe, o corectare importantă a politicii de discount practicată de compania aeriană Wizz Air față de consumatorii români.

Problema era că atunci când un client român upgrada la un abonament superior Wizz Discount, noul pachet păstra termenul de valabilitate al celui vechi, în loc să înceapă o perioadă nouă de un an. Astfel, dacă cineva făcea upgrade-ul cu trei zile înainte de expirarea abonamentului vechi, cel nou dura doar trei zile, deși persoana care iniția acest demers plătea câteva sute de euro pentru el.

Centrul European al Consumatorilor din România a sesizat compania maghiară despre această neconformitate, care afecta financiar consumatorii români. După câteva luni de discuții, Wizz Air a recunoscut problema și a ajustat sistemul de calculare a valabilității noilor pachete.

Compania va anunța în scris toți consumatorii afectați despre schimbarea politicii de discount

Compania Wizz Air a transmis Centrului European al Consumatorilor din România faptul că și-a însușit neconformitatea procedurii aplicate și că a ajustat, în consecință, recalcularea termenului de valabilitate al noului pachet promoțional, după achiziție, urmând să comunice, în scris, fiecărui consumator care se află în acestă situație, schimbarea politicii de discount.

„Corectarea acestei practici comerciale reprezintă un exemplu concret al modului în care ANPC, prin Centrul European al Consumatorilor din România, își exercită atribuțiile în apărarea drepturilor consumatorilor, inclusiv în contextul unor raporturi contractuale transfrontaliere.  

Demersurile noastre urmăresc, în permanență, asigurarea unui cadru echitabil și transparent pentru consumatorii români, iar deschiderea companiei aeriene către remediere voluntară este un semnal pozitiv pentru întregul sector”, a declarat Sebastian Hotca, Președinte interimar al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și facilitează soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.

Later edit: Poziția companiei

„Din cauza unor setări tehnice, noul abonament era valabil doar până la data de expirare a abonamentului anterior. Începând cu 1 iulie 2025, am remediat această problemă, iar acum data de expirare este valabilă timp de un an de la data actualizării.

Compensăm toți pasagerii afectați din cauza acestei logici de upgrade prin prelungirea abonamentului lor cu perioada lipsă și oferindu-le opțiunea rambursării, dacă doresc să aleagă această variantă. Prelungirea abonamentului și toate comunicările către clienți (informarea acestora și oferirea opțiunii de rambursare prin e-mail) au fost deja efectuate”, au transmis, miercuri, 6 august, reprezentanții WizzAir.


Sursă foto: Gândul

RECOMANDAREA AUTORULUI:

Wizz Air, ANUNȚ important pentru pasageri. Compania va trece la plățile fără numerar la bord / Noi reguli pentru tranzacții