ACAROM: Afacerile din industria auto ar putea crește în acest an cu 12%, la 12,5 miliarde euro

Publicat: 27 06. 2012, 15:22
Actualizat: 27 06. 2012, 15:22

Cifra de afaceri a companiilor din industria auto a crescut anul trecut cu 7,8%, la 11,4 miliarde euro, iar în 2012 ar putea înregistra un nou avans, de 12,6%, până la 12,5 miliarde euro, potrivit datelor anunțate miercuri de ACAROM la conferința Mediafax Talks about Auto Industry.

Din totalul pieței de profil, cea mai mare pondere o are segmentul componentelor auto, care s-a ridicat la 7,6 miliarde euro anul trecut, în timp ce producția de mașini a generat un rulaj total de 3,5 miliarde euro, potrivit datelor prezentate de președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe.

El a arătat că deși cererea de autoturisme în Europa, implicit cea de componente, continuă să scadă, trend care nu se va schimba mai devreme de trei ani, România este departe de saturație în producția de automobile.

Pe de altă parte, strategiile și programele europene nu susțin concret competitivizarea producătorilor locali de echipamente auto din noile state membre ale UE, apreciază șeful asociației.

Pentru a ajunge competitiv la nivel global, sectorul local de componente auto trebuie să depășească o serie de impedimente, precum deficitul de tehnologie și inovare al companiilor, infrastructura deficitară, creșterea prețurilor materiilor prime, lipsa de capital, accesul dificil la credite pentru furnizori, dar și nivelul scăzut al pieței.

Totodată, managementul local de profil trebuie să se perfecționeze continuu și să acționeze inteligent pe multiple direcții pentru dezvoltarea durabilă a companiilor.

Reprezentanții ACAROM susțin că inovarea în industria auto a avut ca sursă aproape exclusivă, în ultimele decenii, importurile tehnologice, iar cercetarea nu este stimulată fiscal, ca în cazul altor state. În plus, tehnologiile noi sunt insuficent preluate de facultățile tehnice, iar legislația privind invențiile de serviciu nu este stimulativă.