Carlos Tavares, fostul director operațional Renault, va prelua funcția de CEO al Peugeot

Publicat: 25 11. 2013, 11:34
Actualizat: 02 02. 2019, 23:59

Directorul general al PSA Peugeot Citroen, Philippe Varin, se pregătește să se retragă anul viitor, urmând să fie înlocuit de Carlos Tavares, fost director operațional executiv (COO) la Renault, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situației.

În primă fază, Tavares ar urma să activeze ca secundul lui Varin (61 de ani), care se concentrează în această perioadă pe negocierile privind extinderea parteneriatului cu grupul chinez Dongfeng Motor, au afirmat sursele citate.

Tavares (55 de ani) nu a semnat încă vreun contract, iar consiliul de administrație al Peugeot nu a avizat numirea acestuia, a adăugat una dintre surse.

Contactat de Bloomberg, purtătorul de cuvânt al Peugeot Pierre-Olivier Salmon a refuzat să comenteze informațiile. De asemenea, Tavares nu a răspuns întrebărilor jurnaliștilor.

PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto francez, a raportat o pierdere operațională de 510 milioane euro la divizia auto în prima jumătate a acestui an. Compania încearcă să-și reducă dependența de piața europeană, unde înregistrează în prezent mai mult de jumătate din vânzări.

Surse apropiate discuțiilor au declarat în luna octombrie că Peugeot a propus acționarilor o majorare de capital de cel puțin 3 miliarde euro, în urma căreia Dongfeng Motor și statul francez ar urma să preia câte 20% din acțiuni. Cele două companii s-au asociat într-o companie mixtă și produc autoturisme în China.

Tavares a demisionat la finele lunii august de la Renault, unde, ca director operațional, era secundul directorului general Carlos Ghosn. El declara, cu scurt timp înainte, că dorește să obțină funcția de top la un alt producător auto, deoarece Ghosn (59 de ani) nu intenționează să plece.

Varin este CEO al Peugeot din 2009, iar contractul său a fost prelungit în luna martie pentru încă patru ani. Sub îndrumarea sa, Peugeot a prezentat un plan care prevede reducerea investițiilor, eliminarea a 11.200 de locuri de muncă și închiderea unei fabrici de lângă Paris, pentru a opri pierderile și a reduce excesul de capacitate de producție. De asemenea, numărul directorilor din consiliul de administrație a fost redus de la 6 la 4.

Peugeot a obținut recent un acord pe trei ani cu sindicatele care prevede reducerea compensațiilor pentru ore suplimentare și înghețarea salariilor, compania garantând în schimb că va continua investițiile în Franța și nu va mai închide vreo fabrică din țară până în anul 2016.