Cât de interesați au fost germanii de marca Dacia în primul semestru al acestui an

Publicat: 02 07. 2015, 14:23
Actualizat: 03 07. 2015, 07:34

This browser does not support the video element.

În primele șase luni, Dacia a înregistrat pe piața germană o cotă de 1,5%, similară cu cea de la sfârșitul lunii mai.

Vânzările de autoturisme noi Dacia în Germania au scăzut în luna iunie cu 11,5%, la 4.505 de unități, iar cota de piață a scăzut la 1,4%, de la 1,6% în luna mai.

Pe ansamblul pieței germane, înmatriculările au avansat cu 12,9%, la 313.539 autoturisme.

Înmatriculările de mașini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu același nume, care deține și Dacia, au scăzut în primul semestru cu 1,2%, la 52.922 de unități, conferind mărcii o cotă de piață de 3,3%. În luna iunie, vânzările mărcii Renault au crescut cu 2,5%, la 9.926 autoturisme, cota de piață fiind de 3,2%.

Vânzările liderului de piață Volkswagen au crescut cu 8,5% în primul semestru, la 351.110 autoturisme noi, iar cota de piață a fost de 21,7%. În iunie, înmatriculările VW au avansat cu 12,7%, la 63.606 unități, cota de piață fiind de 20,3%.

Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unități.

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au scăzut cu 7,5% în primele șase luni ale acestui an, la 54.195 de unități, înregistrând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, în timp ce piața a înregistrat o creștere de 6,1%, la 1.017.500 de unități.