Câte mașini produce un român înt-un an în comparație cu un spaniol. Cum se explică diferența

Publicat: 06 03. 2017, 16:14
Actualizat: 07 03. 2017, 16:31

Raportat la producția de mașini, un angajat român pro­duce anual în medie trei mașini, față de 16 cât realizea­ză un spaniol. Analiza este realizată la nivelul întregii in­dustrii auto, iar diferența dintre români și spanioli este dată printre altele de faptul că local se produc în special componente, pe când în alte țări focusul este pe mașini, scrie Ziarul Financiar.

„Când vorbim de producția din auto, trebuie să ne ui­tăm și la nivelul de robotizare, care în România este unul mai scăzut decât în Europa de Vest. Sunt uzine în care în secția de caroserie nu vezi niciun om, ci numai ro­boți , în timp ce la noi este o secție cu puternic caracter ma­nual. La componente, depinde și ce produc. Producă­to­rii de cablaje utilizează mulți oameni  spre exemplu”, a de­clarat Gabriel Sicoe, vicepreședintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Spre exemplu, în uzina Dacia de la Mioveni gradul de robo­tizare va crește de la 5% în 2014 la 20% anul viitor când va intra în producție cea de-a doua generație a SUV-ului Duster.

Până atunci însă, numărul de mașini produse de fiecare angajat din industrie scade. Lipsa unui al treilea constructor auto, dar și menținerea producției la un nivel scăzut de către Ford la Craiova, alături de un grad redus de robotizare la Dacia și prezența multor producători de cablaje pe piața locală, au dus la scăderea raportului dintre numărul total de angajați în industria auto locală și producția de mașini, de la 2,9 autovehicule noi per angajat în 2013 la 1,8 anul trecut, potrivit datelor ACEA.