Ce îi sfătuiește Protecția Consumatorului pe șoferi atunci când cumpără soluții de dezghețare și spălare a parbrizelor

Publicat: 20 11. 2012, 09:33
Actualizat: 20 03. 2019, 18:10

Protecția Consumatorului a aplicat amenzi în valoare de jumătate de milion de lei, echivalentul a peste 110.000 de euro, unor companii care nu au respectat prevederile legal la comercializarea soluțiilor de dezghețare și spălare a parbrizelor.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a constatat că peste 340 de agenți economici nu respectau prevederile legale privind ambalarea, etichetarea sau certificarea lichidului antigel și de spălare a parbrizelor.

„S-au aplicat 387 de sancțiuni, din care 231 de avertismente și 156 de amenzi contravenționale. Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 523.750 lei. S-au dispus 202 măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse în valoare de 157.000 lei și 24 de măsuri de oprire definitivă pentru produse în valoare de 13.000 de lei”, se arată în comunicatul transmis de ANPC la sfârșitul săptămânii.

În județul Arad, spre exemplu, s-a constatat comercializarea lichidului de dezghețare în recipienți din plastic, de un litru, a căror sisteme de închidere nu erau proiectate astfel încât să permită închiderea repetată.

În județul Mehedinți se comercializau recipiente cu antigel concentrat neavând inscripționate pe etichetă certificările RAR, se mai arată în informarea transmisă de Proitecția Consumatorului.

Ce îi sfătuiește Protecția Consumatorului pe șoferi atunci când cumpără soluții de dezghețare și spălare a parbrizelor

♦ să achizitioneze lichid antigel și lichid de spălare parbrize numai din magazine și/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanță fiscală), de care vor avea nevoie in cazul unei eventuale reclamatii;

♦ să schimbe lichidul antigel în service-uri autorizate;

♦ să cumpere și deci, să utilizeze lichidul antigel recomandat de producător sau unul echivalent tehnic, conform cărții tehnice a autovehiculului;

♦ să știe că ambalajul trebuie să conțină datele producătorului, importatorului sau distribuitorului (numele sau denumirea comercială ori marca de comerț, adresa completă și numărul de telefon)

♦ să citească instrucțiunile de utilizare, frazele de risc (atenționările de evitare a anumitor pericole) și frazele de prudență (măsurile de precauție speciale) și să le respecte;

♦ să evite să cumpere produse în ambalaje ca cele utilizate pentru produse alimentare, hrana pentru animale, produse medicinale sau cosmetice;

♦ să nu lase produsele la îndemâna copiilor.