Ce le transmite Volkswagen europenilor afectați de scandalul „Dieselgate”

Publicat: 23 11. 2015, 13:14

În Europa, producătorul auto va concepe un pachet de măsuri pentru a se asigura că proprietarii de mașini vor fi cât mai puțin afectați, atunci când vehiculele vor fi rechemate în service pentru remedii care să asigure că vehiculele respectă reglementările în vigoare.

„Compensațiile financiare vor fi oferite exclusiv clienților din Statele Unite și Canada”, a declarat un purtător de cuvânt al grupului pentru Automotive News Europe.

Grupul german a recunoscut în septembrie că până la 11 milioane de modele diesel comercializate de Volkswagen la nivel mondial sub mărcile VW, Audi, Skoda și Seat au fost dotate cu un soft care manipulează rezultatele testelor de poluare.

În Europa sunt afectate circa 8,5 milioane de automobile, față de 485.000 în Statele Unite, unde proprietarii primesc un card preplătit Visa cu 500 de dolari și un al doilea card preplătit de 500 de dolari care poate fi folosit la dealerii VW și timp de trei ani pentru asistență la drum.

Acordarea de compensații similare în Europa ar genera grupului costuri de 8,5 milioane de euro.

Potrivit VW, clienții americani au dreptul la compensații pentru că au cumpărat vehicule promovate de grup ca fiind „automobile diesel nepoluante”.

În plus, clienții americani suportă costuri mai mari pentru folosirea automobilelor diesel, întrucât motorina este mai scumpă decât benzina. Cumpărătorii europeni de vehicule diesel au dreptul la beneficii fiscale și, în unele țări, motorina este mai ieftină decât benzina.

Reprezentanții VW consideră că clienții europeni vor fi mai puțin afectați de scandal pentru că planurile de rechemare a mașinilor afectate, la nivelul UE, vor fi finalizate în curând.

Discuțiile cu autoritățile din SUA referitoare la soluția propusă sunt mai puțin avansate.

VW a găsit o soluție pentru toate motoarele diesel afectate în scandal, cu excepția versiunii de 1,2 litri, pentru care remediul, constând într-o ajustare de software, ar urma să fie anunțat în curând, potrivit companiei.

Campania de rechemări care va fi lansată de VW va fi cea mai mare din istoria industriei auto europene.