Ce planuri are Volkswagen pentru mărcile din portofoliul său

Publicat: 04 12. 2014, 13:34

Bernd Osterloh, șeful sindicatului angajaților de la Volkswagen, se așteaptă ca directorul executiv Martin Winterkorn să-și prelungească contractul pentru încă doi ani, până în 2018.

Volkswagen (VW) s-a extins rapid de când Winterkorn a preluat compania, în 2007, profitul grupului dublându-se până la 11,7 miliarde euro în 2013. Producătorul auto german vrea să depășească Toyota, liderul pieței mondiale, până în 2018.

În SUA, vânzările VW au scăzut în 2014 cu 11%. Compania a anunțat că-și va reduce costurile cu 5 miliarde euro pentru a stimula profitabilitatea și dorește să le ofere mai multă libertate managerilor locali ai mărcilor sale.

„Cred că o companie de talia VW nu poate controla totul de la Wolfsburg”, a declarat Osterloh. „Centralizăm cât trebuie și descentralizăm, în aceeași măsură”. Grupul VW, care deține mărci precum Audi, Porsche, Seat și Skoda, are 108 fabrici la nivel global și generează vânzări anuale de 200 miliarde euro – cât PIB-ul Israelului.

În SUA, VW va construi un centru de planificare și angajează 200 de tehnicieni pentru a monitoriza a doua cea mai importantă piață auto din lume. Producătorul auto a anunțat luna trecută că va cheltui 85,6 miliarde euro până în 2019, pentru extinderea globală, dezvoltare unor noi modele și a tehnologiei.