Cea mai importantă piață auto din Europa a luat-o în sus, dar Dacia în jos

Publicat: 05 04. 2015, 19:45

La finalul lunii martie, cota de piață a Dacia în Germania era de 1,4%, în scădere de la 1,5% în februarie.

În luna martie, vânzările Dacia pe piața germană au crescut cu 2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 4.056 autoturisme, conferind mărcii o cotă de 1,3%.

Piața auto germană a înregistrat un avans de 9% în luna martie, la 323.039 de vehicule înmatriculate.

Cele mai mari creșteri ale vânzărilor de autoturisme noi în primul trimestru au fost înregistrate de mărcile Jeep, de 90,9%, la 3.380 unități, Mitsubishi, de 57,5%, la 7.467 unități și Smart, de 49,5%, la 9.377 unități.

În schimb, cele mai mari scăderi au fost consemnate de Chevrolet, de 96,6%, la 134 de unități comercializate în primele trei luni ale acestui an, Lancia, cu 29,7%, la 223 unități, și Jaguar cu 29,6%, la 962 unități.

Înmatriculările de mașini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu același nume, care deține și Dacia, au scăzut cu 8,3% în primul trimestru, la 22.907 autoturisme, dar cota de piață s-a menținut la nivelul de 3%. În luna martie, vânzările mărcii Renault au scăzut cu 13,5%, la 10.037 vehicule.

Vânzările liderului de piață Volkswagen au crescut cu 13,8% în primul trimestru, la 168.058 de autoturisme, conferind mărcii o cotă de 22,3%. În luna martie, înmatriculările VW au urcat cu 14,3%, la 67.223 de vehicule.

Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unități.

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au scăzut cu 13,6% în primul trimestru comparativ cu același interval din 2014, la 24.497 de unități, marcând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, într-o piață în urcare cu 6,9%.