Chinezii se extind pe piața auto americană

Publicat: 07 01. 2014, 13:14
Actualizat: 08 01. 2014, 11:19

BYD vrea să se extindă în SUA cu patru modele la finele anului viitor, a declarat pentru Bloomberg Stella Li, vicepreședinte responsabil de operațiunile din SUA ale companiei chineze.

Compania a mai încercat în 2010 să pătrundă pe piața americană, iar între timp s-a pregătit mai bine, a precizat ea.

„Atunci, aveam pasiune dar nu aveam un brand, nu aveam istorie, capital și avantaj competitiv. BYD a devenit între timp mai atractivă și ne-am îmbunătățit designul și aspectele de siguranță. Nu mai vrem să concurăm la nivel de preț, ci în ceea ce privește calitatea și inovarea”, a declarat Li.

Grupul Berkshire Hathaway, controlat de miliardarul Warren Buffett, deține aproximativ 10% din acțiunile BYD, participație preluată în anul 2008.

Producătorii chinezi de automobile vor să declanșeze o nouă revoluție pe piața auto americană, așa cum s-a întâmplat în urmă cu zeci de ani odată cu extinderea mărcilor japoneze și sud-coreene.

Companii precum Geely Automobile, Great Wall Motor sau Cherry au luat de asemenea în vizor piața SUA, însă ambițiile lor nu s-au materializat încă.

„Intrarea pe piața SUA este de importanță simbolică pentru construcția brandului, cu un efect mai mic în ceea ce privește profitului. Trebuie să se asigure că vor livra mașini de calitate solidă, pentru a evita un impact negativ”, comentează pentru Bloomberg un analist din Shanghai.

BYD vinde deja în SUA autobuze electrice către operatori de flotă, însă este practic necunoscută publicului larg. Compania chineză produce autobuze electrice în California începând din luna martie a anului trecut.

Pe lângă ambițiile de a-și face un nume în SUA, BYD vrea să deschidă o fabrică de autobuze electrice la Sao Paulo, în timpul campionatului mondial de fotbal. Compania produce de asemenea taxiuri electrice, utilizate în Columbia și Marea Britanie. Autobuzele BYD circulă în California, Canada și Spania.

Geely, producătorul auto chinez care deține și Volvo, vrea să vândă începând din 2016 în SUA automobile sub marca proprie, dar dezvoltate împreună cu compania suedeză.