Consultant: Soluția pentru scăderea pieței auto second hand – creșterea economică, nu reglementarea

Publicat: 21 11. 2013, 15:13
Actualizat: 21 11. 2013, 15:13

Soluția pentru înnoirea parcului auto din România și scăderea importurilor de mașini vechi nu stă în reglementări ci în creșterea veniturilor potențialilor cumpărători, a declarat Stefan Penthin, partener al firmei de consultanță BearingPoint, la conferința „Mediafax Talks about Auto Industry 2013”.

El a afirmat că, indiferent de reglementările autorităților, pe o piață liberă întotdeauna vor fi găsite soluții pentru importul de mașini la mâna a doua.

„Cheia este în creșterea economică a acestei țări și a veniturilor. Având mai mulți bani oamenii vor fi mai interesați să cumpere și să investească în mașini noi”, a spus el.

În plus, piața auto ar fi favorizată și de dezvoltarea infrastructurii.

„Interesele României nu sunt să mutăm cimitirul de mașini din Germania și după aceea să plătim ca să le scoatem din uz. Eu cred că România are nevoie de un parc nou, prin vânzări ale dealerilor locali”, a spus, la rândul său, directorul general al constructorului Ford România, Zoltan Brassai.

El a adăugat că și mașinile uzate ar trebui vândute de dealeri autorizați, cu TVA plătită local, iar clientul să aibă siguranța și garanția privind autovehiculul achiziționat.

În ultimii ani piața auto românească a fost dominată de importurile de mașini second hand.

Astfel, anul trecut au fost vândute 255.000 de autovehicule, din care 170.000 second hand și 85.000 de unități noi.

Ford estimează că în acest an piața auto se va situa la 320.000 de autovehicule, dintre care 250.000 de mașini vechi și 70.000 noi.