Dacia înregistrează cea mai mare creștere a vânzărilor în Franța

Publicat: 03 03. 2014, 15:52
Actualizat: 02 02. 2019, 15:58
Dacia a înregistrat în primele două luni cea mai puternică creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi în rândul mărcilor de volum din Franța, cu un avans de 13,9%, la 18.044 unități, într-o piață în scădere ușoară, în timp ce Sandero se situează pe cinci în topul celor mai bine vândute modele.

Piața franceză a scăzut cu 0,5% în primele două luni, la 266.754 unități, potrivit datelor prezentate luni de Asociația Constructorilor Francezi de Automobile.

Cota de piață a mărcii Dacia a crescut de la 5,91% în ianuarie-februarie anul trecut la 6,76% în acest an.

Creșteri procentuale mai mari decât Dacia au înregistrat Lancia – în urcare cu 54,3%, la 841 de unități, Lexus – cu o creștere de 34%, la 524 autoturisme și Rolls Royce – cu un avans de 33% la 4 mașini.

Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat un avans al înmatriculărilor de 6,6%, la 69.867 mașini. Marca Renault a urcat cu 4,3%, la 51.823 unități. Cota de piață a grupului, pe locul al doilea în Franța după vânzări, a urcat de la 24,44% anul trecut la 26,19%.

Înmatriculările liderului pieței, grupul PSA Peugeot Citroen, au urcat cu 5%, la 82.845 unități. Peugeot are o cotă de piață de 31,1%.

Sandero se situează pe locul cinci în topul celor mai bine vândute modele în primele două luni, cu 8.946 de autoturisme și o cotă de piață de 3,4%. Lider este Renault Clio IV, cu vânzări de 14.411 unități și cotă de piață 5,4%.

În ianuarie, Sandero a ocupat locul al patrulea în topul modelelor după vânzări, cu 4.868 mașini și cotă de piață de 3,9%.

Dacia este prezentă în top 100 și cu Duster – locul 13 cu vânzări de 6.019 unități și cotă de piață de 2,3%, Logan MCV II – locul 51 cu vânzări de 1.241 unități și cotă de piață de 0,5%, precum și Lodgy – locul 60 cu 1.059 de unități și cotă de piață de 0,4%.

În luna februarie, Dacia a înregistrat cea mai puternică creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi din Franța, în rândul mărcilor de volum, cu 10,1%, la 9.063 unități, în timp ce piața franceză a trecut din nou pe scădere, după o revenire ușoară în luna ianuarie.

Doar Lexus, cu o creștere de 13,1% a depășit Dacia, însă marca de lux a grupului auto Toyota a vândut în februarie în Franța doar 198 de mașini.

Piața franceză a scăzut cu 1,4%, la 141.300 de autoturisme, după ce în prima lună a anului a înregistrat un avans de 0,5%.

Cota de piață a Dacia a crescut de la 5,75% în februarie anul trecut la 6,41%.

PSA Peugeot Citroen a consemnat un avans de 4,2%, la 42.735 unități.

Grupul Renault, care deține Dacia, a crescut cu 1,7%, la 35.720 de mașini. Înmatriculările mărcii Renault au scăzut cu 0,9%, la 26.657 unități, după ce în ianuarie au avansat cu 10,5%.

Pe piața autovehiculelor comerciale ușoare, înmatriculările Dacia au scăzut cu 3,3%, la 557 în primele două luni, în timp ce în februarie au înregistrat un declin de 10,7%, la 234 unități.

Franța este cea mai mare piață a Dacia, cu cu aproape 94.000 de mașini vândute anul trecut.