Die Welt: Germania și UE știau că Volkswagen folosea în SUA un soft pentru „păcălirea” testelor privind emisiile

Publicat: 23 09. 2015, 15:46

Partidul Ecologist german adresase acum câteva luni o întrebare Guvernului german privind existența unor sisteme de acest fel utilizate de constructori auto germani. Ministerul german al Transporturilor oferise, pe 28 iulie, următorul răspuns: „Guvernul federal susține dezvoltarea unei normative europene care să aibă ca obiectiv principal reducerea ulterioară a emisiilor reale ale vehiculelor”.

Răspunsul a fost interpretat de ecologiștii germani ca fiind o recunoaștere implicită a existenței unor sisteme care diminuează doar emisiile înregistrate cu ocazia testelor.

„Guvernul Germaniei ne-a spus în iulie că știa de utilizarea acelui soft în Statele Unite; în plus, știau că acest sistem se folosește la o scară extinsă. Guvernul german colabora cu industria auto, dar nu pentru reducerea nivelului emisiilor, ci pentru a se asigura că măsurarea emisiilor îndeplinește standardele în graficele oficiale”, a declarat Oliver Krischer, vicepreședintele Partidului german al Verzilor, citat de cotidianul The Guardian.

Potrivit Die Welt, în afară de Guvernul german, și Comisia Europeană ar fi știut de folosirea unor sisteme de inducere în eroare a testelor privind emisiile de oxizi de nitrogen (NOx).

Atât Guvernul Germaniei, cât și Uniunea Europeană au respins acuzațiile.

„Am spus foarte clar: acuzațiile Partidului Verzilor sunt false și inadecvate”, a declarat Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor.

Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. „Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autoritățile americane în privința emisiilor poluante”, anunță Agenția americană pentru Protecția Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului.

Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informații tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite.

Oficiali din Germania și Franța au cerut marți ca investigațiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto. Volkswagen a anunțat că intenționează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde.