Director Autovit: Vânzările de mașini second-hand vor crește cu cel puțin 20%. Eliminarea timbrului de mediu este o măsură excepțională

Publicat: 21 02. 2017, 09:49

„Foarte mulți oameni au rămas captivi, n-au putut să vândă mașinile ca urmare a timbrului de mediu, care era foarte mare.  De exemplu la o mașină Euro 4, cu un motor de 2.000 cm cubi, se putea plăti un timbru de mediu de 2.000-2.500 euro. Dacă doreau să o vândă, o mașină oricum după 4-5 ani rămâne la jumătate de preț  și dacă mai plăteau o taxă de 2.500 de euro, nu mai luau nimic pe ea. Atunci toți acești oameni captivi vin acum și se elibe­rează”, a spus Nicolae Răgălie, invitat la ZF Live.

O parte din banii obținuți din vânzarea mașinilor second-hand se îndreaptă spre mașinile noi, însă în comparație cu locuitorii altor state mai dezvoltate, românii nu-și permit să dețină  mașini noi, nivelul de salarizare fiind mai redus.

„În România plecăm de la un salariu mediu pe economie de 2.100 de lei, niciodată n-o să-ți permiți să-ți iei o mașină nouă, iar românul vrea să epateze. Atunci se îndreaptă spre mașinile la mâna a doua”.

Profitul târgului de mașini second-hand Autovit este de 900.000 de euro anual, a mai spus Nicolae Răgălie.

Dacă anul trecut o mașină stătea în târg aproape o lună până să se vândă, după data de 1 februarie, timpul se poate înjumătăți.

„Calculul era următorul: te gândeai să vinzi mașina, stabileai un preț la care adăugai ce plătește cumpărătorul, ca timbru de mediu și se ajungea la o valoare. Dacă o mașină era 6.000 de euro, cu timbrul se ajungea la 8.000. Acum vânzătorul crește prețul cu 1.000 de euro, iar cumpărătorul plătește cu 1.000 de euro mai puțin, pentru că nu mai plătește timbrul de mediu. Atunci ei se întâlnesc la mijloc, la noi la târg se negociază orice”.

Directorul Autovit spune că la târg se pot obține reduceri de 500 de euro, marja de negociere fiind de 5-10%. La târg se găsesc mașini second-hand pornind de la un preț de 1.500 de euro până la 80.000 de euro.

Citește în continuare pe zf.