Fiat prezintă la Los Angeles prima versiune electrică a compactului 500

Publicat: 28 11. 2012, 16:03
Actualizat: 08 02. 2016, 17:57

Fiat va prezenta miercuri, la salonul auto de la Los Angeles, prima versiune electrică a modelului compact 500, urmând ca mașina să fie comercializată anul viitor în SUA de Chrysler, divizia americană a grupului italian, relatează Bloomberg.

Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, nu este un susținător al vehiculelor electrice astfel că, chiar dacă va produce unul pentru a face pe placul autorităților de reglementare, nu se va juca designul mărcii italiene.

Grupul italian a revenit pe piața americană cu modelul Fiat 500 în 2010.

Fiat mizează pe faptul că noua mașină electrică va beneficia de asemănarea cu modelul 500 pe benzină, promovat de vedetele Jennifer Lopez și Charlie Sheen.

Strategia diferă de cea adoptată de Nissan Motor, care a avut probleme cu atragerea cumpărătorilor cu designul neconvențional al mașinii electrice Leaf.

„Hai să fim cinstiți, urâțenia este probabil cea mai rea formă a poluării. Fiat 500e dovedește că nu trebuie să renunți la designul atrăgător pentru a livra un automobil electric”, a declarat Matt Davis, director de marketing la Fiat.

Fiat 500e se alătură automobilelor electrice Chevrolet Spark EV (General Motors) și iConcept (BMW) prezente la salonul de la Los Angeles, care se deschide miercuri pentru presă.

Statul California, care a reprezentat în acest an peste 11% din vânzările auto de pe piața americană, cere celor mai mari producători să crească vânzările de vehicule cu emisii zero.

Marchionne consideră că motoarele pe benzină și motorină sunt opțiuni mai bune pentru crearea de vehicule ecologice decât modelele hibrid sau electrice.

Fiat nu a stabilit încă prețul Fiat 500e, dat Marchionne a declarat în octombrie că grupul va pierde circa 14.000 de dolari la fiecare mașină vândută.

Până în prezent, Nissan și alți producători de vehicule electrice au avut probleme să atragă cumpărători.

Livrările modelului Leaf al Nissan au scăzut cu 16%, la 6.791 de unități în primele 10 luni, potrivit datelor companiei de cercetare a pieței Autodata. Nissan nu va atinge ținta unor vânzări de 20.000 de mașini Leaf stabilită pentru acest an, a declarat director general Carlos Ghosn în această lună.