Grupul chinez Geely vrea să pătrundă pe piața SUA cu automobile dezvoltate împreună cu Volvo

Publicat: 26 08. 2013, 10:39
Actualizat: 05 02. 2019, 11:21

Grupul chinez Geely, care deține Volvo Cars, vrea să exporte începând din anul 2016 în Statele Unite autoturisme dezvoltate împreună cu producătorul suedez, mizând pe reputația mărcii europene pentru a se extinde pe piețele dezvoltate.

Marca Volvo este asociată în SUA cu siguranța și fiabilitatea.

Compania chineză a mai încercat să pătrundă pe piața americană, participând în anul 2008 la Salonul Auto de la Detroit, însă a eșuat deoarece marca nu era suficient de cunoscută și nu inspira încredere potențialilor clienți.

Între timp, Geely a preluat Volvo Cars, ajunsă în pragul falimentului în urma crizei financiare mondiale.

„Preluarea Volvo ne-a consolidat imaginea în străinătate, iar consumatorii de acolo ne văd acum ca pe o companie internațională. Pentru a vinde în SUA și Europa, ne vom baza pe acele modele dezvoltate împreună cu Volvo”, a declarat pentru Bloomberg directorul general al Geely Automotive Holding, Gui Shengyue.

Președintele și fondatorul Geely, Li Shufu, a separat anterior cele două mărci din portofoliu, îngrijorat că asocierea Volvo cu un brand chinez ar putea eroda prestigiul mărcii suedeze.

Acum, Geely speră că dezvoltarea unor modele în parteneriat cu Volvo ar putea îmbunătăți imaginea companiei chineze, care vrea să devină cel mai mare exportator auto din China.

Geely a exportat anul trecut 100.800 autovehicule, față de 184.800 unități pentru liderul de piață Chery Automobile, potrivit Asociației Chineze a Producătorilor Auto.

Producătorii de automobile din China fac eforturi pentru a se extinde în străinătate, pe măsură ce potențialul de creștere al pieței locale se restrânge, iar concurența se intensifică. Cota de piață cumulată a mărcilor auto chineze pe piața locală a scăzut în iulie la minimul ultimilor 5 ani, potrivit asociației.