Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au atins 11.631 autoturisme la 9 luni

Publicat: 04 10. 2013, 17:45
Actualizat: 15 02. 2016, 00:16
Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au atins la nouă luni 11.631 de autoturisme noi, conferind mărcii o cotă de piață în urcare cu 0,1 puncte procentuale față de luna anterioară, la 0,65%, potrivit Societății Producătorilor și Traderilor de Automobile din această țară.

Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au atins la nouă luni 11.631 de autoturisme noi, conferind mărcii o cotă de piață în urcare cu 0,1 puncte procentuale față de luna anterioară, la 0,65%, potrivit Societății Producătorilor și Traderilor de Automobile din această țară.

Dacia s-a plasat astfel pe locul 24 din 44 de mărci, potrivit datelor asociației.

În luna septembrie, înmatriculările Dacia pe piața britanică au fost de 2.759 autoturisme, iar cota de 0,68%.

Pe ansamblul pieței, în primele nouă luni au fost înmatriculate 1.794.926 autoturisme noi, în creștere cu 10,76% față de aceeași perioadă a anului trecut. În septembrie, înregistrările au crescut cu 12,1%, la 403.136 de autoturisme, și au atins cel mai ridicat nivel după martie 2008.

Cele mai bine vândue autoturisme, la nouă luni, au fost Ford Fiesta, Ford Focus și Opel Corsa.

Dacia a lansat oficial vânzările în Marea Britanie în luna ianuarie, dar britanicii au putut face precomenzi pentru Duster încă de la sfârșitul lunii iunie a anului trecut. Duster este disponibil în trei variante de echipare – Access, Ambiance și Laureate – cu posibilitatea de a alege între motorizări de 1,6 litri pe benzină și de 1,5 litri pe motorină. Doar varianta entry-level Access va dispune de motor pe benzină.

De asemenea, din ianuarie este disponibil și modelul Sandero, cu un preț de pornire de numai 5.995 de lire sterline.

În Germania, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut în septembrie cu 18,7%%, la 2.691 de unități, în timp ce piața s-a contractat cu 1,2%, la 247.199 de unități, potrivit datelor publicate miercuri de oficiul german pentru înmatriculări auto KBA. În primele nouă luni ale anului, înmatriculările Dacia în Germania au urcat cu 1,7%, la 34.468 autoturisme, conferind mărcii o cotă de piață de 1,6%, similară cu cea de la opt luni.

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franța au crescut cu 7,3% în primele nouă luni, la 65.291 unități, înregistrând astfel al treilea mare avans în rândul mărcilor prezente pe piață, în timp ce totalul vânzărilor a scăzut cu 8,5%, la 1,31 milioane de unități.

În luna septembrie, înmatriculările Dacia pe piața franceză au crescut cu 11,1%, la 5.052 de unități. Cota de piață a urcat ușor, de la 3,31% în septembrie anul trecut la 3,55%. Piața franceză a crescut cu 3,4%, la 142.211 autoturisme noi.

Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menținut totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfacere au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.

Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 și Spania – 17.847.