Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au crescut puternic în primul trimestru

Publicat: 08 04. 2015, 15:26

Dacia a livrat 6.821 unități în primele trei luni ale anului trecut.

Cota de piață a mărcii românești a urcat de la 0,99% la finalul primului trimestru din 2014 la 1,02% la sfârșitul lunii martie a acestui an.

Piața auto britanică a avansat cu 6,75% în perioada analizată, la 734.588 autoturisme, martie fiind a 37-a lună consecutivă de creștere. Mai mult decât atât, evoluția pieței auto din Marea Britanie din luna martie a fost cea mai bună din 1999 până în prezent, cu 492.774 mașini vândute, în urcare cu 6% față de aceeași lună din 2014.

Înmatriculările Dacia au avansat cu 7,4% în martie comparativ cu aceeași lună a anului trecut, de la 4.973 unități la 5.340 unități.

La nivelul primului trimestru, Jeep este brandul cu cea mai mare creștere pe piața britanică, de 280%, la 2.722 unități, în spatele său aflându-se Mitsubishi, cu un avans de 192%, la 7.970 unități, și Lotus, cu o urcare de 104%, la 88 unități.

La polul opus s-au situat mărcile Mia, Perodua, Proton și Saab, care nu au vândut niciun autoturism în primele trei luni din 2015.

Ford Fiesta, cu 39.104 unități vândute în primul trimestru, reprezintă cel mai bine vândut model în Marea Britanie, fiind urmat de Vauxhall Corsa (29.100 unități) și Ford Focus (22.287 unități).

Înmatriculările de mașini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu același nume, care deține și Dacia, au crescut cu 16,6%, la 20.593 de unități în perioada analizată.

Cu 60.388 autoturisme livrate în primul trimestru, Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, are o cotă de 8,22% pe piața britanică, liderul clasamentului fiind Ford, cu o cotă de 12,91% și 94.804 mașini înmatriculate.

În Franța, cea mai mare piață pentru Dacia, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 13,6% în primul trimestru comparativ cu același interval din 2014, la 24.497 de unități, conferind mărcii românești o cotă de 5,13%.

De asemenea, și livrările Dacia în Germania au coborât în primele trei luni, cu 6,6%, la 10.672 unități. La finalul lunii martie, cota de piață a Dacia era de 1,4%, în scădere de la 1,5% în februarie.