Investiție uriașă a Ford în China: ”Este o mare oportunitate”. Ce va face gigantul american în cea mai populată țară din lume

Publicat: 12 10. 2015, 13:49

Producătorul auto american a anunțat luni că va investi 11,4 miliarde de yuani (1,8 miliarde dolari), în următorii cinci ani, pentru cercetare în domeniul creșterii conectivității smartphone, conducere autonomă și alte funcții auto smart pentru automobilele destinate pieței chineze.

Prin această investiție, vehiculele Ford de nouă generație din China vor fi proiectate în jurul clienților de pe piața respectivă, a declarat directorul general al Ford, Mark Fields.

Reprezentanții Ford speră că investițiile planificate în China vor contribui la dezvoltarea de funcții smart special concepute pentru șoferii chinezi.

În prezent, Ford instalează pe automobilele destinate Chinei sisteme smart proiectate și utilizate pe alte piețe.

„Vedem China ca o piață în dezvoltare foarte mare. Este o mare oportunitate să creștem nu doar afacerea de bază, de vânzare de automobile, dar să oferim oamenilor și servicii mobile”, a spus Fields.

Între serviciile care ar putea fi oferite de Ford se numără un control mai mare al șoferilor asupra sistemelor automobilelor, prin intermediul smartphone-urilor, în special în timpul ambuteiajelor.

O filmare care a arătat problemele din trafic în China, la sfârșitul unei sărbători, a devenit virală în ultimele zile și a scos în evidență amploarea problemei.

Anunțul Ford are loc într-o perioadă în care creșterea pieței auto chineze a stagnat, pe fondul încetinirii creșterii economice și a măsurilor de limitare a achizițiilor, din cauza poluării și a traficului.

Vânzările de automobile noi din China au scăzut în august cu 3,4%, la 1,42 milioane de vehicule, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Ford și companii concurente precum General Motors și Volkswagen au redus recent prețurile, iar fabricile lor funcționează sub capacitate.

În primele opt luni ale anului, Ford a vândut 531.704 automobile în China, în scădere cu 1,2% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Acum cinci ani, Ford a anunțat un plan de 5 miliarde de dolari în China, pentru dublarea capacității de producție la 1,2 milioane de vehicule. De atunci, cota Ford pe piața chineză s-a dublat de la 2,5% în 2010 la 5%.