La ce sumă ar putea fi evaluată Ferrari, în oferta publică inițială

Publicat: 09 10. 2015, 14:14

Intervalul de preț al ofertei ar putea fi publicat cel mai devreme vineri, iar prezentările către posibilii investitori sunt programate pentru săptămâna viitoare, au spus sursele.

Evaluarea s-ar putea modifica pe fondul volatilității pieței provocată de izbucnirea scandalului din jurul Volkswagen, care a trișat în timpul testelor de poluare ale unora dintre modelele diesel ale grupului, cu ajutorul unui soft ilegal.

Directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, care este și președinte ale Ferrari, a insistat în ultimele luni că marca trebuie evaluată ca un producător de bunuri de lux, cum sunt Prada și Hermes International, nu ca un producător de automobile.

Acele companii sunt tranzacționare la peste 20 de ori profitul operațional, mai mult decât dublu comparativ cu media evaluărilor producătorilor auto.

„O evaluare ca un producător de lux este justificată de capitalul Ferrari, marjele de profit și lipsa de elasticitate a prețurilor”, a declarat Adam Wyden, fondator al ADW Capital Partners, companie care deține acțiuni Fiat Chrysler.

Ferrari ar putea fi evaluată la 12-14 ori profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare (EBITDA) estimat pentru 2015, a spus una dintre surse.

Anul trecut, Ferrari a obținut un profit EBITDA de 693 de milioane de euro și o marjă din vânzări de 25%.

Profitul Ferrari a urcat în primul semestru cu 8,9%.

Reprezentanții Fiat Chrysler și Ferrari au refuzat să comenteze.

Ferrari a dus o politică de restricționare a vânzărilor la circa 7.000 de automobile pe an pentru a proteja reputația premium a mașinilor, dar intenționează totuși să majoreze producția, care include modele precum 488 Spider, de 235.000 de euro, de la circa 7.200 de vehicule în acest an la 9.000 de unități în 2019.

„Ferrari este o legendă datorită valorii brandului și a istoricului de profitabilitate”, a declarat Lapo Elkann care, împreună cu fratele său, John Elkann, președinte al Fiat, face parte din familia Agnelli care controlează producătorul auto.

El a arătat într-un interviu acordat la Milano că la Ferrari „nu vinzi o mașină, vinzi un vis”.

UBS Group, Merrill Lynch, Banco Santander, Mediobanca și JPMorgan Chase&Co. acordă consultanță Ferrari în procesul de lansare a ofertei publice.