Peugeot va reduce drastic numărul de modele produse

Publicat: 14 04. 2014, 11:02
Actualizat: 31 01. 2019, 00:27

Peugeot, cel mai mare producător auto francez și al doilea din Europa, speră să ajungă la o marjă de profit operațional de 2% din vânzări până în anul 2018 și țintește o profitabilitate de 5% în perioada 2019-2023, a declarat luni directorul general al companiei, Carlos Tavares, care a prezentat noua strategie.

Tavares (55 de ani) a devenit CEO la Peugeot la finele lunii martie și va fi resposabil de reorganizarea companiei, care a acumulat pierderi nete de peste 7,5 miliarde euro în ultimii doi ani și jumătate.

Noua strategie se bazează pe reducerea numărului de modele produse la 26, de la 45 în prezent, precum și pe extinderea agresivă pe piețe din afara Europei, finanțată parțial prin planul de recapitalizare în urma căruia compania va fi controlată de statul francez, compania chineză de stat Dongfeng Motor și familia Peugeot.

Dongfen și guvernul francez vor contribui cu părți aproximativ egale la o majorare de capital de 3 miliarde euro, preluând în schimb câte 14% din acțiunile Peugeot, potrivit unui acord anunțat în luna februarie. Familia Peugeot va deține, după operațiune, 14% din titluri, față de 25,5% în prezent.

Tavares a fost, până anul trecut, director de operațiuni la Renault, principalul concurent al Peugeot.

„Grupul va continua să repoziționeze cele trei mărci, clarificând gama de modele. Reducerea numărului de modele va permite companiei să acopere mai bine piața și să îmbunătățească marjele de profit prin țintirea celor mai profitabile segmente”, se arată într-un comunicat transmis luni de Peugeot, care se referă la mărcile Peugeot, Citroen și DS.

Peugeot a fost una dintre princnipalele victime ale crizei economice din Europa, unde vânzările de automobile au scăzut în ultimii șase ani și au ajuns la minimul ultimilor 20 de ani. Cota de piață a companiei franceze în Europa a coborât anul trecut la 10,9%, față de 12,8% în 2007.

Dependența ridicată de piața europeană, cu vânzări modeste în afara continentului, s-a dovedit a fi principala vulnerabilitate a companiei franceze.

Peugeot a început anul trecut în Franța un program de disponibilizări care vizează 11.200 de angajați, sau 17% din numărul total de salariați pe plan local, și a închis o fabrică din apropierea Parisului.

Compania a anunțat luni că va reorganiza și operațiunile de vânzări, vizând triplarea afacerilor din China până în 2020, în parteneriat cu Dongfeng Motor. De asemenea, Peugeot vizează să treacă pe profit în Rusia și America Latină.

Anul trecut, Peugeot a realizat 42% din vânzări în afara Europei, față de 38% în 2008. Fostul CEO al grupului, Philippe Varin, a promis în urmă cu aproximativ 4 ani că, până în 2015, ponderea vânzărilor din afara Europei se va ridica la 50%, cu accent puternic pe China.