Planul Ford pentru reducerea pierderilor în Europa

Publicat: 17 06. 2013, 16:07
Actualizat: 07 02. 2016, 10:30
Producătorul auto american Ford contează pe modele noi, precum SUV-ul compact EcoSport, pentru a diminua dependența de livrările către companiile de închirieri auto pe piața din Europa, unde marjele de profit sunt mai slabe, și pentru a reduce pierderile grupului în regiune, potrivit Bloomberg.

Producătorul auto american Ford contează pe modele noi, precum SUV-ul compact EcoSport, pentru a diminua dependența de livrările către companiile de închirieri auto pe piața din Europa, unde marjele de profit sunt mai slabe, și pentru a reduce pierderile grupului în regiune, potrivit Bloomberg.

Ford vrea ca până în prima parte din 2015 să livreze către companiile de închirieri mai puțin de 13% din totalul vânzărilor, față de 17% în prezent, a declarat Roelant de Waard, șeful de vânzări al grupului pentru Europa, într-un interviu telefonic.

În același timp, Ford vrea să crească vânzările către dealeri și companii, unde prețurile sunt de obicei mai ridicate.

Constructorul auto se află într-un proces de schimbare a liniei de modele și se așteaptă ca piața europeană să intre pe un trend de revenire începând cu sfârșitul anului următor.

Grupul estimează pierderi în regiune de circa 2 miliarde de dolari pentru anul acesta, față de 1,75 miliarde de dolari anul trecut.

„Ne așteptăm la o oarecare îmbunătățire anul următor” a cererii la nivelul întregii industrii auto, a spus Waard. Vânzările Ford pe principalele piețe europene vor crește de la 13,5 milioane unități anul acesta la 14 milioane anul următor, a estimat el.

Vânzările Ford pe 19 piețe europene au scăzut cu 2,2% în mai, la 99.400 unități. Declinul, mai temperat față de scăderea de 6,2% din regiune, a urcat cota de piață a Ford la 8,3%, maximul lunii mai începând din 2009, de la 8% în aceeași perioadă anul trecut, a anunțat grupul.

Piața auto europeană se va menține probabil la nivelurile actuale pe parcursul acestui an, iar prețurile vor rămâne stabile sau se vor deteriora la nivelul industriei, întrucât competitorii orientează o parte tot mai mare a vânzărilor către companii de închirieri auto, a spus Waard.