Profitul Renault a scăzut cu aproape 40% în prima jumătate a anului, la 746 milioane de euro

Publicat: 27 07. 2012, 14:33
Actualizat: 23 03. 2019, 06:35

 Profitul net al Renault a scăzut cu 39% în prima jumătate a anului, la 746 milioane de euro, însă grupul francez estimează în continuare creșterea vânzărilor de autovehicule în acest an și menține estimarea de profit pentru 2012, potrivit cotidianului Wall Street Journal.

Câștigul s-a situat sub așteptările analiștilor de 873 milioane de euro, informează Mediafax.

La fel ca mulți alți producători de autovehicule din Europa, grupul Renault a fost afectat de o scădere mai puternică și de durată mai lungă decât anticipau experții din industrie în urmă cu un an. Vânzările pe piața europeană se vor situa în acest an cu 23% sub nivelul din 2007, iar Renault avertizat că anticipează pentru 2012 o contracție de 6-7% comparativ cu anul trecut, mai mare cu 3 puncte procentuale decât se estima anterior.

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a declarat că nu se așteaptă la o recuperare semnificativă în anii următori.

Marja operațională a Renault a coborât cu 24%, la 2,3% din vânzări, de la 3% în primele șase luni ale anului trecut. Veniturile au coborât cu 0,8%, la 20,94 miliarde de euro. Declinul de 15% pe piața europeană a fost compensat parțial de un avans de 14% în alte regiuni ale lumii.

Marii producători auto au fost loviți simultan de declinul vânzărilor și de un război al prețurilor, care a erodat marjele de profit, în contextul încercărilor competitorilor de a-și proteja cotele de piață și de a-și menține în funcțiune fabricile.

Renault a avut rezultate mai bune decât rivalul PSA Peugeot Citroën, care a raportat în această săptămână o pierdere netă de 819 milioane de euro, față de 806 milioane de euro profit în perioada similară a anului trecut.