Profitul Volkswagen a crescut în trimestrul al treilea la 2,78 miliarde euro

Publicat: 30 10. 2013, 13:00
Actualizat: 02 02. 2019, 06:58

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a raportat un profit operațional de 2,78 miliarde euro pentru trimestrul al treilea, în urcare cu 20% față de perioada corespunzătoare a anlui trecut, datorită reducerii cheltuielilor.

Profitul înregistrat de companie depășește estimările analiștilor, notează Bloomberg.

Veniturile Volkswagen au coborât în trimestrul al treilea cu 3,8%, la 46,9 miliarde euro.

Acțiunile grupului german au urcat miercuri dimineață pe bursa de la Frankfurt cu până la 5%, cea mai bună evoluție din toamna anului trecut. Valoarea de piață a comaniei a crescut cu 6% de la începutul acestui an, la 82,8 miliarde euro.

„Ne concentrăm pe disciplinarea cheltuielilor și managementul investițiilor, precum și să continuăm îmbunătățirea proceselor interne. Acești factori sunt importanți în mod special având în vedere că nu ne așteptăm ca situația economică să se amelioreze în viitorul apropiat”, a declarat într-un comunicat directorul financiar executiv al Volkswagen, Hans Dieter Poetsch.

Volkswagen vrea să devină până în 2018 cel mai mare producător de autovehicule din lume, devansând Toyota și General Motors, în prezent liderii industriei.

Grupul încearcă să scadă costurile prin sinergii între cele opt mărci de automobile pe care le deține, trei divizii de autovehicule comerciale și subsidiara italiană Ducati, producătoare de motociclete.

În timp ce piața auto europeană este la minimul ultimilor 20 de ani, rezultatele Volkswagen au fost susținute de creșterea pieței din China și de cererea solidă la nivel mondial pentru mărcile de lux Audi și Porsche.

Volkswagen a vândut în trimestrul al treilea 2,36 milioane de autovehicule, față de 2,33 milioane în perioada corespunzătoare a anului trecut.

În primele nouă luni ale anului, grupul a vândut 7,24 milioane de mașini, în urcare cu 3,8% de la 6,97 milioane în perioada ianuarie-septembrie din 2012.

Veniturile companiei au urcat cu 1% în primele nouă luni, la 145,6 miliarde euro, iar profitul operațional a coborât cu 3,4%, la 8,5 miliarde euro.