Proprietarii de flote Volkswagen, speriați că și-ar putea vinde mașinile „pe nimic”. „Avem 60% modele Golf și Passat”

Publicat: 04 10. 2015, 15:07
Actualizat: 04 10. 2015, 16:29

Într-un sondaj realizat în rândul a 460 de manageri de flote auto din Marea Britanie, 50% au spus că își vor revizui contractele cu Volkswagen, în contextul scandalului Dieselgate, scrie Daily Mail.

Cea mai mare temere a celor care cumpără mașini pentru firme este aceea că valoarea de revânzare a mașinilor Volkswagen va scădea, ducând la pierderi masive de bani. Totodată, chiar conducătorii auto ai automobilelor de serviciu ar putea renunța la VW, cosiderând că brandul german nu mai prezintă încrederea de altădată.

Anul trecut, peste 50% din cifra de afaceri a VW în Marea Britanie a fost generată de achizițiile de flote. Dintr-un total de 215.000 vehicule vândute, 113.000 unități au fost cumpărate de companii, câștigurile VW ajungând la 1,5 miliarde lire sterline.

Trei sferturi dintre cumpărătorii britanici au spus că vor mai multe confirmări din partea celor de la Volkswagen, potrivit studiul realizat de Sewells Research, care monitorizează trendurile de pe piața auto.

Mulți cumpărători de flote auto sunt supărați pe compania VW, care i-a mințit în privința normelor de poluare ale mașinilor achiziționate. De exemplu, Eric Bristow are o flotă de 350 mașini pentru firma sa de catering Hobart, din Peterborough. În prezent, 60% din mașinile lui sunt Volkswagen.

„La Hobart, am dorit să beneficiem de mașini mai „eco”, care să elibereze puține noxe în aer. E ca o lovitură în dinți, atunci când realizezi că ai fost mințit. Acesta ar putea fi vârful aisbergului, așa cum s-a desfășurat scandalul bancar din timpul crizei financiare. Toți producătorii auto vor fi nevoițit să demonstreze cum obțin anumite cifre și valori…”, a declarat Eric Bristow.

Debbie Floyde conduce o flotă de 350 de mașini pentru Bauer Media, publisherul revistelor Bella și Take a Break. 60% din mașini sunt VW, în general modele Golf și Passat. „Aș vrea să cred că reputația VW pentru fiabilitate, eficiență și valoare va reuși să depășească acest scandal. Pe de altă parte, dacă există o dovadă a schimbării valorii reziduale, ne vom gândi de două ori la ce facem…”, a spus Floyde.