Renault este aproape de un parteneriat de 1,8 miliarde de dolari cu un grup chinez, după 10 ani de discuții

Publicat: 08 07. 2013, 15:46
Actualizat: 22 08. 2014, 14:56

Proiectul a fost aprobat în luna mai de oficialii chinezi și presupune restructurarea unui parteneriat existent între Renault și China Sanjiang Space Group, au declarat surse apropiate discuțiilor pentru ziarul China Business News, preluat de AFP.

Potrivit informațiilor apărute anterior în presă, Dongfeng, al doilea mare producător auto din China, ar fi în discuții pentru preluarea unei participații la celălalt concenr auto francez, PSA Peugeot Citroen.

Parteneriatul Renault – Sanjiang a fost creat în anul 1993 pentru a produce microbuzul Traffic. Producția a fost oprită în 2003, iar Renault și Dongfeng discută de atunci restructurarea companiei.

Dongfeng a preluat în luna iunie 55% din proiectul Renault – Sanjiang, iar noua companie mixtă va avea sediul la Wuhan, în centrul țării, a afirmat sursa citată.

Noul joint venture ar trebui să înceapă producția în 2014, fiind vizate în principal SUV-urile, cu o capacitate inițială de 150.000 unități pe an, potrivit ziarului chinez.

Contactat de AFP, un purtător de cuvânt al Dongfeng a declarat că grupul acționează în direcția unui joint venture cu Renault.

Reprezentanții Renault în China au refuzat să comenteze informațiile.

Vânzările auto din China, cea mai mare piață auto din lume, au crescut anul trecut cu 4,3%, la 19,31 milioane unități. Creșterea a fost însă limitată de restricțiile impuse în unele orașe pentru reducerea congestionării traficului și din rațiuni de poluare.

Compania de consultanță McKinsey estimează într-un raport prezentat anul trecut că piața chineză a automobilelor va crește cu 8% pe an până în 2020, la 22 milioane unități.

Renault este al doilea mare producător auto din Franța după vânzări și deține constructorul român Dacia.

Peugeot a inaugurat săptămâna trecută cea de-a treia fabrică din China, situată tot la Wuhan și dezvoltată în parteneriat cu Dongfeng.