Revoluție pe piața auto. Anunțul făcut de compania Tesla care ar putea schimba modul în care folosim mașinile

Publicat: 30 07. 2017, 10:54

Primii care se vor bucura de noul model sunt 30 de angajați ai companiei care au primit deja cheile mașinii în valoarea de 35.000 de dolari, cu o autonomie de 354 de kilometri. Curiozitatea și dorința de cumpărare sunt, însă, mult mai mari, lista de așteptare fiind deja formată din peste 500.000 de oameni. 

Este primul model de tip „popular” produs de Tesla, care dorește să-și extindă această linie de producție la nivel de serie, cu toate că, la prețul de pornire de 35.000 de dolari, mașina este ceva mai scumpă decât altele din aceeași nișă aflate deja pe piață. De exemplu, hibridul Chevrolet Volt este cu aproape 1.000 de dolari mai accesibil (pornește de la 34.100), iar electricul Nissan Leaf de la 30.680 de dolari. 

În luna aprilie, compania Tesla, cofondată de Elon Musk, a întrecut General Motors (GM) și a devenit cel mai valoros producător de mașini din Statele Unite, cu o capitalizare de piață de peste 50 de miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.

La doar o săptămână după ce întrecuse Ford ca valoare de piață pe bursă, Tesla a urcat cu 3,3% la începtul săptămânii, majorându-și capitalizarea de piață la 50,9 miliarde de dolari. Producătorul de mașini electrice a încheiat ziua valorând cu 64 de milioane de dolari mai mult decât GM. Compania cofondată de Musk a ajuns în clasamentul primilor cinci producători la mașini la nivel mondial.
 
În prezent, Tesla este al șaselea producător de mașini, după capitalizarea de piață, după Toyota Motor, Daimler AG, Volkswagen AG, BMW AG și Honda. Tesla are o capitalizare de piață de 172 de miliarde de dolari, în timp ce Honda are aproape 52 de miliarde de dolari.
 
GM se așteaptă să câștige mai mult de 9 miliarde de dolari în acest an, iar analiștii prezic că Ford va genera un profit ajustat de aproape 6,3 miliarde de dolari. Compania Tesla este așteptată să piardă mai mult de 950 de milioane de dolari.