Rolul taxiurilor pariziene în Primul Război Mondial. „Taxiurile din Marna”, devenite simbol național

Publicat: 13 11. 2016, 18:15
Actualizat: 17 08. 2017, 16:47

Pe măsură ce trupele germane se apropiau de Paris, capitala franceză se pregătea de asediu. Francezii s-au retras până în apropiere de râul Marna, iar Guvernul francez s-a mutat la Paris.

Cu un ultim efort, comandantul Joseph Joffre a lansat o contraofensivă cu ajutorul britanicilor. Armata VI a fost suplimentată, pe 7 septembrie 1914, cu 10.000 de rezerviști francezi aduși cu bacul din Paris, 6.000  dintre ei fiind transportați cu taxiurile din Paris trimise de generalul Joseph Gallieni.

„Taxis de la Marne” („Taxiurile de la Marne”) aveau să devină un simbol al unității și solidarității naționale, trecând dincolo de rolul lor strategic în bătălie, scrie historia.ro.

Astfel, armata germană a fost nevoită să se retragă aproximativ 64 de kilometri, până la nord de râul Aisne, unde au început să pregătească tranșeele ce urmau a fi folosite pentru câțiva ani. Retragerea trupelor germane între 9 și 13 septembrie a însemnat și abandonarea Planului Schlieffen. În bătălia de la Marna peste 500.000 de oameni au fost uciși sau răniți, scrie autobild