Sandero de Maroc lovește Dacia de România

Publicat: 19 05. 2014, 17:04
Actualizat: 05 02. 2019, 15:08

„În 2013 am fabricat 342.000 de mașini, similar cu nivelul din 2011, iar pentru acest an am previzionat 310.000-320.000 de vehicule”, a declarat luni Nicolas Maure, președintele director general al Dacia și directorul general al Renault România.

Test Auto ZF: Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi, buggy de oraș. Galerie FOTO

El a explicat diferența prin faptul că uzina din Tanger a început la finele anului trecut producția de Sandero, constructorul auto transferând astfel o parte din asamblarea acestui model din România în Maroc.

Producția Dacia a urcat anul trecut de la 307.000 de unități la 342.600, capacitatea instalată a uzinei de la Mioveni fiind de 350.000 de unități pe an.

 

 

La Mioveni sunt fabricate modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster și Renault Symbol.

Pe de altă parte, uzina din Maroc asamblează, în afară de Sandero, modelele Dacia Dokker și Lodgy.

Maure a afirmat că obiectivul constructorului auto este păstrarea celor trei schimburi de la Mioveni, pe o piață concurențială, cât și îmbunătățirea competivității uzinei.

Întrebat despre discuțiile grupului francez cu autoritățile referitoare la dezvoltarea infrastructurii și a Coridorului IV (care cuprinde și proiectul autostrăzii Pitești-Sibiu, n.r.), Maure a reiterat că pentru companie finalizarea acestui culoar este importantă, însă și utilizarea capacităților portuare de la Constanța, alături de o legătură pe calea ferată de la Mioveni până la port sunt de asemenea necesare.

„Vrem și o navetă rapidă din Europa de Vest spre Turcia, prin România, și sperăm să o realizăm până la sfârșitul anului”, a mai spus reprezentantul grupului francez.

Afacerile Automobile Dacia au crescut anul trecut cu 45%, până la 18,4 miliarde lei, iar profitul net a avansat de la 277,2 milioane lei la 337,4 milioane lei.

Dacia a produs aproape 120.000 de autovehicule în primele patru luni din acest an, potrivit datelor APIA.