Se anunță cel mai puternic concurent pentru Dacia de până acum: Opelul low-cost

Publicat: 21 07. 2014, 12:38
Actualizat: 01 02. 2019, 01:14

GM, care se luptă pentru a reveni pe profitabilitate în Europa, vrea să acopere segmentul de entry-level dominat de brandul Dacia, care a speculat cererea puternică a europenilor loviți de austeritate pentru a deveni producătorul cu cea mai rapidă creștere de pe continent, notează FT.

„Dacia este o mare realizare. GM nu este nicidecum Dacia, dar acest întreg segment low-cost și entry level este foarte interesant. Ei trebuie admirați. Este cert că ne uităm la acest segment”, a spus Karl-Thomas Neumann, director executiv Opel, divizia europeană a GM.

Compania americană intenționează să utilizeze noua linie low-cost pentru a recupera terenul pierdut după decizia costisitoare de anul trecut de a retrage marca Chevrolet din Europa.

„Am avut Chevrolet, care arăta ca o mașina ieftină, dar nu a fost. Credem că este fezabil pentru Opel să vină cu un produs entry-level, mai ales acum, când Chevrolet a fost retras de pe această piață”, a continuat Neumann într-un interviu acordat Financial Times.

Publicația notează că Dacia, deținută de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al producătorului francez. Ca și în cazul altor producători low-cost, abordarea „fără-fițe” a rezonat cu sentimentele clienților afectați de rata înaltă a șomajului, creșterea economică înceată și reducerile cheltuielilor publice.

Potrivit FT, vânzările modelelor hatchback de 6.000 de lire și a SUV-urilor de 9.500 de lire, care oferă puține opțiuni și dotări minimale pentru a menține costul redus, au crescut în ultimii doi ani cu 61%, în ciuda faptului că piața europeană a scăzut.

GM se gândește să lanseze un SUV de dimensiuni mici și un model mai mic decât Opel Astra într-o plajă de preț similară celei practicate de Dacia, a mai spus Neumann.

Rivalii direcți ai Opel, cum ar fi Fiat, PSA Peugeot Citroën și Ford, au suferit cu toții în ultimii șase ani în Europa, clienții orientându-se către variante mai ieftine, cum este Dacia sau brandurile sud-coreene Hyundai și Kia sau către modele mai mici și mai ieftine de la producătorii premium, Mercedes-Benz, BMW și Audi.

FT mai notează că în 2008, brandurile comercializate de GM dețineau 10,4% din piața europeană, în timp ce Dacia, Hyundai și Kia cumulau 4,9%. În prezent, cei trei producători low-cost cumulează 9,1% din piață, iar GM a coborât la 7,9%.