Șoferi, atenție! Din iulie, „cutia neagră” pentru mașini devine OBLIGATORIE / Ce este și ce fel de date stochează

Publicat: 20 04. 2024, 14:57
Cutia neagră a mașinilor / Sursa foto: Profimedia (Foto caracter ilustrativ)

Începând din iulie 2024, toate autoturismele și mașinile comerciale noi cu o greutate de până la 3,5 tone vor fi obligate să fie echipate cu un „Event Data Recorder” (EDR), cunoscut și sub denumirea de „cutie neagră”, similară cu cea existentă în prezent la avioane.

Comisia Europeană a decis să introducă un nou tip de dispozitiv pentru a facilita analiza modului în care s-a produs un eveniment rutier.

Event Data Recorder (EDR), cunoscută și sub numele de „cutie neagră” pentru mașini, este un dispozitiv electronic instalat în vehicule pentru a înregistra și stoca date referitoare la parametrii de funcționare ai mașinii în timpul unui accident sau în alte situații critice.

EDR-ul monitorizează și stochează diverse informații, cum ar fi viteza vehiculului, timpul în care s-au acționat frânele, accelerația, unghiul de virare, precum și activarea sistemelor de siguranță, cum ar fi airbagurile, scrie Știri pe surse.

Datele stocate în „cutia neagră”

Acest sistem înregistrează permanent datele vehiculului și le salvează doar atunci când este depășit un anumit prag de declanșare. Dacă senzorii identifică un accident sau un scenariu în care un accident este iminent, stocarea este pornită.

Cu toate acestea, este înregistrată doar într-o perioadă foarte scurtă de timp: cinci secunde înainte și 300 de milisecunde după accident, noteaza publicația 24auto.de

„Cutia neagră” face parte din unitatea de control airbag, întrucât conține informații de la senzorii de accelerație. Datele sunt stocate doar local, în vehicul și nu pot fi înregistrate date personale, întrucât ar fi în contradicție cu legea privind protecția datelor, conform Antena 3.

Înainte de un accident, sunt stocate diverse date precum viteza, poziția pedalei de accelerație, turația motorului, activitatea ABS și controlul stabilității, precum și unghiul de virare.

În cazul unui accident, se înregistrează, printre altele, modificările de viteză pe direcția longitudinală și laterală, starea centurii de siguranță a șoferului și a pasagerului din față, martorul de avertizare airbag și ora la care au fost declanșate airbagurile.