Studiu. Producătorii auto dotează mașinile cu tehnologii inutile, pe care mulți conducători auto nu le folosesc

Publicat: 09 06. 2015, 10:57

This browser does not support the video element.

Studiul, realizat de compania de sondaje Nielsen și consultanții auto de la SBD, arată că, în general, producătorii auto „înghesuie” în mașini funcții tehnologice pe care șoferii nu știu să le folosească sau nici măcar nu sunt conștienți de existența lor.

„Este ca o cursă a înarmării – ce producător auto are cea mai multă tehnologie într-o mașină – și consumatorii sunt derutați”, a declarat Mike Chadsey, vicepreședintele Nielsen.

Cercetarea, realizată online în lunile aprilie și mai, relevă că 43% dintre conducătorii auto au spus că producătorii auto adaugă prea multă tehnologie de divertisment în noile modele și acestea nu reprezintă neapărat un punct în plus.

Din 42 de dotări ale unei mașini – de la motoarele hibrid la suspensiile electronice și camerele video, 10 funcții au înregistrat cel mai mic scor al satisfacției, aparținând zonei de infotainment, scrie autonews.com.

La același nivel s-au situat și funcții precum integrarea smartphone-ului, aplicațiile pentru computerul mașinii și panourile de bord cu opțiuni de personalizare.

Andrew Hart, directorul Chadsey și SBD, a prezentat rezultatele studiului în cadrul unui simpozion despre autoturismele inteligente, organizat de TU-Automotive.

Hart a precizat că producătorii auto adaugă noi funcții tehnologice pentru a atrage noi cumpărători și pot majora veniturile prin „umflarea” prețurilor la pachetele tech.

Pe de altă parte, proprietarii nemulțumiți de autoturisme nu vor deveni neapărat fani ai unei anumite mărci și o vor schimba cu prima ocazie. Producătorii auto pot îmbunătăți loialitatea prin „adăugarea unor funcții tehnologice justificate, potrivite, ușor de folosit”, a declarat Hart.

Printre funcțiile tehnologice ignorate de șoferi se numără:

– Hard disk-urile din autoturisme pentru stocarea muzicii. Cei mai mulți conducători auto stochează muzica pe telefoanele inteligente sau iPod-uri și nu se „descarcă” în sistemul autoturismului.

– CD playere – Mulți producători auto se întreabă dacă mai are sens să le includă în bordul autoturismelor sau să mizeze pe mp3 și alte formate accesibile.

– Servicii diverse – Șoferii nu sunt entuziasmați de programe precum BMW Assist sau Hyundai BlueLink, deoarece acestea costă bani, după perioada de probă.