Toyota prezintă mașina viitorului. Merge cu hidrogen și are autonomie de până la 850 de kilometri! – Galerie FOTO

Publicat: 11 12. 2020, 10:16
Actualizat: 11 12. 2020, 10:22

Toyota a prezentat mașina viitorului – merge cu hidrogen și are autonomie de până la 850 de kilometri! Este vorba despre o versiune îmbunătățită a modelului Toyota Mirai, care se dorește a parcurge distanțe mult mai lungi, cu un combustibil revoluționar.

Mirai este versiunea Toyota pentru mașini care utilizează hidrogenul drept combustibil.

Toyota Mirai folosește hidrogen gazos și se încarcă în mai puțin de 5 minute

Constructorul japonez anunță că nu urmărește o creștere a vânzărilor, ci mai degrabă are în vedere ca acest model futurist să reprezinte o punte către o societate viitoare, în care hidrogenul să fie sursa primară de energie.

În 2014, când a lansat modelul Mirai, primul vehicul din lume cu celule de combustibil pe bază de hidrogen (FCV), Toyota anunța că va revoluționa industria auto. Și chiar e pe cale să o facă. Varianta îmbunătățită folosește hidrogen gazos, se încarcă în mai puțin de cinci minute și are autonomie chiar mai mare decât o mașină pe benzină! Asta în timp ce în aer emite doar vapori de apă. Generația a doua de Toyota Mirai a reușit să elimine multe dintre problemele primului model. În primul rând, adăugând un al treilea rezervor de combustibil sub podeaua vehiculului, inginerii au mărit distanța de pe care o parcurge mașina cu un „plin” cu 30%, până la 850 de kilometri. Apoi, mașina îmbunătățită aerodinamic este și mai atrăgătoare din punct de vedere vizual.

Cât costă modelul Toyota Mirai

Dar fie prețul de pornire, considerat încă ridicat (7,1 milioane de yeni, aproximativ 55.000 de euro), fie reticența cumpărătorilor fac ca vânzările să nu fie cele așteptate: Toyota a scos pe piață puțin peste 11.000 de modele Mirai în ultimii cinci ani. Foarte puțin, iar o posibilă explicație stă și în lipsa stațiilor de alimentare cu hidrogen din Japonia.

Nu credem că este important să ne concentrăm pe vânzări. Avem o țintă mai mare, care contribuie la realizarea unei societăți neutre din punct de vedere al carbonului”, insistă Masahiko Maeda, directorul tehnologic al Toyota, preluat de Irish Times.