Vânzările VW în China ar putea să le depășească pe cele ale GM în 2014, prima oară în nouă ani

Publicat: 27 12. 2013, 11:37
Actualizat: 10 02. 2019, 21:29

Volkswagen (VW) este pe cale să vândă în 2014 mai multe vehicule în China decât General Motors (GM), pentru prima oară în ultimii nouă ani, urmând să recâștige poziția de cel mai mare producător auto străin pe cea mai mare piață de profil la nivel global, relatează Bloomberg.

Ambele companii au depășit obiectivele stabilite, de a comercializa peste trei milioane de vehicule în China în acest an. VW a reușit acest lucru pe 5 decembrie, iar GM o săptămână mai târziu. Producătorul auto german a vândut în China cu 70.000 de vehicule mai mult decât GM în primele 11 luni, potrivit datelor raportate de cele două companii.

Competiția dintre principalii producători auto din Europa și Statele Unite urmează să se intensifice, aceștia anunțând investiții în valoare totală de 36 de miliarde de dolari în China, chiar dacă tot mai multe orașe din această țară anunță restricții menite să reducă poluarea.

„China este marele câmp de bătaie. În același timp, există riscul unei dependențe prea mari de piața chineză. Atâta timp cât merge bine este minunat, dar dacă va apărea vreun obstacol, atunci expunerea la risc este chiar mai mare”, a declarat Klaus Paur, director la compania de cercetare a pieței Ipsos în Shanghai.

Volkswagen a anunțat luna trecută că va investi 18,2 miliarde de euro până în 2018 pentru extinderea operațiunilor în China. În primele 11 luni, vânzările grupului german pe piața chineză au avansat cu 17%, la 2,96 milioane de vehicule, 80% din livrări fiind sub brand propriu. Grupul mai include mărcile Skoda, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini și Seat.

„Trebuie să înțelegeți că în prezent avem probleme de capacitate de producție. Am putea vinde mai mult”, a declarat Jochem Heizmann, președinte și CEO al diviziei din China a VW.

Audi, cel mai bine vândut brand premium al VW în China, va începe anul viitor comercializarea sedanului A3, fabricat în acestă țară, precum și o nouă versiune a modelului A4. Alte modele care vor fi introduse pe această piață sunt VW Bora și Skoda Octavia.

La GM, noul an va fi marcat de schimbări în conducere. Mary Barra îl va înlocui în ianuarie pe Dan Akerson în funcția de director general al grupului, urmând să devină prima femeie CEO din industria auto. În China, Matthew Tsien a fost numit șef al operațiunilor GM în această țară, în locul lui Bob Socia, care se pensionează.

GM va introduce anul viitor în China patru noi modele Chevrolet, a declarat John Stadwick, vicepreședinte pentru vânzări și marketing. Grupul american comercializează vehicule de pasageri în China sub brandurile Buick, Chevrolet, Cadillac, Opel și Baojun.