Veste excelentă pentru șoferi. Ce se poate întâmpla cu prețul carburanților

Publicat: 27 11. 2019, 12:00

Veste bună pentru șoferi. Dacă supraacciza pe carburnați va fi elininată, atunci ei vor scoate mai puțini bani din buzunar pentru benzină sau motorină.

Supraaciza pe carburanți a fost introdusă în timpul Guvernului Ponta, în anul 2014 și avea valoarea de 7 eurocenți pe litru de benzină sau de motorină.

Supraaciza a fost retrasă în ianuarie 2017, dar reintrodusă în toamna aceluiași an.

Potrivit unui calcul realizat de capital.ro, dacă taxa pe carburanți este eliminată, prețul beniznei și al motorinei scade cu aproximativ 38 de bani pe litru.

Ministerul de Finanțe a anunțat la începutul lunii noiembrie,  într-un răspuns la o interpelare adresată de Florin Roman, deputat PNL, că statul român a colectat din septembrie 2017 până în prezent suma de aproximativ 5.850 milioane de lei, prin introducerea supraaccizei la carburanți în perioada menționată.

„5848,9 milioane lei este sumă colectată de statul român prin introducerea supraaccizei la carburanți, din septembrie 2017 și până în prezent. Este răspunsul oficial la o interpelare adresată ministrului Finanțelor Publice. La momentul introducerii supraaccizei la carburanți, guvernul PSD dădea asigurări că acești bani vor fi colectați într-un fond distinct, cu destinație specială pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii rutiere. Așa cum ne-a obișnuit guvernarea PSD, totul a fost o minciună. Din banii colectați pentru supraacciza s-ar fi putut construi circa 80 de km de autostradă. Am întrebat și unde s-au dus banii, dacă au fost destinați infrastructurii, dar ministerul Finanțelor a înțeles să nu răspundă, o șmecherie des folosită când statul refuză să răspundă la o interpelare a unui parlamentar”, transmite liberalul Florin Roman.

Deputatul liberal a susținut că banii colectați de către stat din supraacciză au mers în bugetul pentru pensii și salarii.

„Așadar, banii din supraacciza au mers în bugetul general din care s-au plătit salarii și pensii nesustenabile, doar pentru că PSD să se poată lăuda că -a dat și alții au tăiat-. Este un nou exemplu major de minciună a românilor, tepuiti de guvernarea PSD. Dăncilă și PSD au fost adversari înverșunați ai dezvoltării infrastructurii, pentru că românii din zonele mai sărace pot fi mai ușor de manipulat de propagandă PSD. Nedepunerea proiectului pentru autostradă Moldovei, finantată din fonduri europene, este cea mai bună dovadă în acest sens”, mai transmite Roman.

Astfel, potrivit răspunsului Ministerului de Finanțe la interpelarea adresată de Florin Roman, statul român a încasat din supraacciza la carburanți următoarele sume:

„- septembrie-decembrie 2017- 917,4 milioane lei impact din acciză

– ianuarie-decembrie 2018- 2.754,1 milioane lei

– ianuarie-septembrie 2019- 2.177,4 milioane lei”, potrivit răspunsului Ministerului de Finanțe.

Ministerul precizează că majorarea accizei la carburanți nu este evidențiată separat în execuția bugetară: „Majorarea accizei pe litru de carburant, începând cu data de 15 septembrie 2017, nu este evidențiată separat în execuția bugetară, ci se regăsește în totalul încasărilor din accize. Potrivit execuției de casă a bugetului de stat, acciza încasată este evidențiată distinct pentru fiecare categorie de produs accizabil (benzină, motorină, etc)”.

Răspunsul Ministerului de Finanțe a fost dat de un secretar de stat din cadrul instituției.