Volkswagen este victima spionajului industrial. Cine a folosit brevetele constructorului auto german

Publicat: 27 07. 2012, 18:05
Actualizat: 21 03. 2019, 22:23

Partenerul chinez al Volkswagen (VW) în China, FAW, este suspectat că a utilizat fără autorizație brevete aparținând constructorului auto german, informează Mediafax, citând AFP.

Timp de mai multe luni, FAW, partenerul VW într-o companie mixtă, a procedat la un spionaj „sistematic și planificat” pentru copierea motoarelor și cutiilor de viteză ale grupului german, potrivit unor surse citate de Handelsblatt.

Compania chineză intenționa să comercializeze un automobil echipat cu aceste componente în Rusia și să concureze astfel modelele Volkswagen și ale diviziei cehe Skoda.

„Este pur și simplu o catastrofă”, a declarat un membru al conducerii VW.

Un purtător de cuvânt al VW a declarat că grupul va analiza intens problema, adăugând că VW a colaborat foarte bine în ultimii ani cu partenerul chinez FAW.

Până nu demult, constructorul german a constat doar că mașinile partenerului chinez seamănă mult cu cele ale VW, a relatat publicația.

La sfârșitul lui 2010 însă un prim caz a trezit suspiciunile VW, după ce FAW a fost suspectată de copierea planurilor unui motor care intră în componența automobilelor Polo și Golf.

Directorul general al FAW, Xu Jianyi, s-a angajat să pună capăt acestor practici, argumentând că reproducerea planurilor motoarelor VW a fost o eroare individuală.

Handelsblatt a relatat că producătorul chinez a înființat totuși o uzină în China pentru copierea motoarelor, iar producția a început deja.

La momentul respectiv, conducerea VW a decis să nu depună plângere împotriva partenerului său, pentru a nu-și fragiliza prezența pe piața chineză.

FAW și VW sunt aliați din 1991 prin intermediul unei companii mixte care deține uzine la Changchun și Dalian, în nord-estul Chinei, și la Chengdu, în centru.

În luna aprilie, cele două părți au decis să își prelungească parteneriatul cu 25 de ani.

În 2011, Volkswagen a vândut 2,26 milioane de mașini în China, care a devenit principala sa piață de export.

Grupul german mai deține o altă companie mixtă în China, mai veche, cu constructorul chinez SAIC.