Sorin Cîmpeanu: „20% dintre elevi nu au ridicat tabletele”. Raportări false la Ministerul Educației?

Publicat: 07 01. 2021, 13:21

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, susține că „20% dintre elevi nu au ridicat tabletele” oferite de statul român. Motivul? Copiii fie nu au avut nevoie de ele, fie nu au fost informați. Mai mult, Cîmpeanu arată că sunt elevi care ai primit câte două, trei tablete, în timp ce alții nu au primit nici măcar una.

În privința derulării cursurilor online, ministrul Educației arată că sunt județe care au raportat că totul merge perfect, „în proporție de 90%”. De aceea, Sorin Cîmpeanu atrage atenția: „Insist pentru raportări reale”.

Sorin Cîmpeanu: „Stoc important de tablete care nu au fost ridicate de elevi”

Invitat la Digi 24, Sorin Cîmpeanu a răspuns la întrebarea dacă Ministerul Educației a distribuit toate cele 250.000 de tablete promise elevilor. „Există un stoc important de tablete care nu au fost ridicate de elevi şi de părinţi, spre exemplu. Voi cere o raportare exactă, dar estimez că până în 20%, ceea ce înseamnă un procent foarte mare. Unii nu le-au ridicat pentru că nu au ştiut, alţii pentru că nu au avut nevoie”, a precizat ministrul.

Pe de altă parte, Cîmpeanu arată că „există situaţii, din păcate, în care acelaşi copil a primit două sau chiar trei tablete, una de la minister, una de la primărie, una de la nu ştiu ce sponsor, în timp ce alţi copii nu au primit niciuna. Există o inechitate foarte pronunţată, lucrurile au fost amestecate, au venit foarte rapid unele peste altele, este o situaţie care trebuie să fie reglată cu cap şi cu responsabilitate”.

Școala online și raportările umflate ca pe vremea lui Ceaușescu

În privința modului în care decurg cursurile online, ministrul Educației se arată îngrijorat cu privire la raportările venite din țară. Mai precis, există județe care au anunțat că în proporție de 90% totul decurge perfect!

Insist pentru raportări reale, pentru că am văzut raportări din judeţe în care 92-96% s-a derulat perfect învăţământul online, lucru pe care am afirmat clar că nu îl cred! Dacă ar fi fost să fie aşa, nu am mai fi avut acum nicio problemă şi de asta am cerut aceste raportări împreună cu cauzele care au generat un număr mare de elevi aflaţi în risc cu privire la neîncheierea situaţiei şcolare pe parcursul primului semestru”, a adăugat ministrul Educaţiei.