517 milioane de euro pentru magistrala de metrou M6 1 Mai – Tokyo

Publicat: 13 02. 2019, 15:09
Actualizat: 25 03. 2019, 22:11

Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București.

Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești).

Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și complexul comercial Băneasa – unde urmează să fie amplasată stația Tokyo – precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.

Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

„Locuitorii din capitala României vor ajunge mult mai repede în zona de nord a Bucureștiului grație unei investiții de peste o jumătate de miliard de euro din Fondul de coeziune.

Acest proiect finanțat prin politica de coeziune va îmbunătăți în mod concret viața de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune.

Sper ca până în 2023 – care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi – autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni”, a declarat comisarul european pentru politica regională Corina Crețu referitor la proiect.

„Mă bucur că am aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major „Construcția liniei de metrou 6 (1 Mai-Tokyo)”, care va permite celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului să beneficieze de servicii de transport urban eficiente și moderne,” scrie Corina Crețu pe pagina sa de Facebook.