A fost semnat proiectul de modernizare a liniei de cale ferată București Nord – Aeroport

Publicat: 11 06. 2019, 13:15
Numărul angajaților CFR Marfă este estimat să scadă cu 1.400, până la sfârșitul anului / Sursa foto; Mediafax foto

Ministrul a afirmat că „nu se pune problema finanțării, banii există” iar constructorul poate începe lucrările cât mai repede. Deși perioada de proiectare este de două luni, ministrul se așteaptă ca procedura să fie finalizată în maxim 3 săptămâni, întrucât constructorul a specificat că proiectul tehnic este gata și necesită doar avizarea și autorizația de construire din partea Ministerului Transporturilor.

Lucrarea va avea în total 3,95 kilometri și este împărțită în trei zone: teresamentul, care va avea 600 de metri, zona de urcare pe viaduct de 900 de metri și viaductul propriu-zis de 1.500 de metri. Proiectul include stația Otopeni și intereferează viitoarea construcție a unei linii de metrou.

Gheorghe Popescu, consilierul ministrului, prezent la eveniment, a îndemnat la optimism, spunând că până la data de 30 martie 2020, lucrările la Aeroportul Băneasa vor fi gata, chiar înainte de startul turneului UEFA 2020. „Putem face multe lucruri în România, putem face lucrări de cale ferată, autostrăzi. Trebuie doar să ne dăm mâna și să nu ne mai punem bețe în roate”, a concluzionat acesta.