Adolescenții sunt tentați să cumpere COMPULSIV. Ce le recomandă psihoterapeuții părinților
La vârsta adolescenței, tinerii au tendința să-și dorească totul din cauza trendurilor influencerilor și reclamelor agresive de pe internet. Părinții se întreabă cum ar putea să-i învețe pe viitorii adulți să-și gestioneze corect banii.
Potrivit Observatorul, nevoia adolescenților de a cumpăra compulsiv este din dorința de a afișa un mod de viață instagramabil, cu produse scumpe. Ei speră să primească aprecieri din partea prietenilor de aceeași vârstă și să devină populari.
Suma zilnică pe care o are un adolescent depinde de resursele financiare ale familiei. În România, mulți adolescenți sunt încă afectați de sărăcie, dar sunt tineri care provin din familii bogate și fac orice să iasă din evidență.
2/3 din adolescenți de 12-14 ani au în medie un buget lunar de 300 lei. 34% dintre adolescenții de 15-17 ani dispun de un buget lunar de 300-600 lei de la părinți, potrivit datelor unui institut financiar. Cei care provin din familii cu venituri mari ajung să cheltuiască fără măsură. 300-600 lei este costul unei perechi de căști sau pe cafele într-o lună. Pentru ei, hainele, în special gecile, curelele, accesoriile, încălțămintea etc. reprezintă un statut social.
Psihoterapeuții îi îndeamnă pe părinți să-i învețe pe tineri să-și câștige banii prin sarcini potrivite vârstei. De asemenea, trebuie să le ofere un buget limitat în numerar pentru a învăța să-l gestioneze corect. Părinții care dețin întreprinderi i-ar putea pune la îndeplinirea unor sarcini ușoare pentru a-i învăța valoarea banilor.
Potrivit unor statistici din 2021, scorul de alfabetizare financiară înregistrat de adulții din România a fost de 54, peste nivelul înregistrat în Italia, de 53, dar se poziționează sub media celor 40 de state participante la studiul realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Germania se poziționează cel mai bine în rândul țărilor participante la studiul OCDE, cu un scor de alfabetizare financiară de 75.
Sursa Foto: Shutterstock