Așa arată intrarea în România anului 2015

Publicat: 04 01. 2015, 14:43
Actualizat: 21 03. 2019, 03:39

Așa arată, în 2015, drumul care face legătura dintre două state europene, mai exact partea românească a podului de la Giurgiu. Asfaltul este găurit, iar starea proastă a infrastructurii face ca mașinile de dimensiuni mari să se balanseze puternic atunci când tranzitează podul. Drumul este însă mult mai bun pe partea bulgărească a podului.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) este cea care are în administare acest drum și are în plan reabilitarea lui. Pe 17 octombrie, CNADNR a semnat un contract de proiectare și execuție pentru reabilitarea „Podului de la Giurgiu, peste Dunăre, pe DN5 km 64+884 – inclusiv drumul de acces de la ieșirea din vamă până la intrarea pe pod”, se arată într-un comunicat transmis de companie, în octombrie 2014.

Foto: Gândul // 3 ianuarie 2015

Obiectivul acestui contract constă în repararea și consolidarea podului existent, repararea și consolidarea drumului și a rampei de acces pe pod, reabilitarea parcărilor existente și a drumurilor din incinta punctului de vamă, reabilitarea drumului de acces în incinta punctului de vamă precum și realizarea unei parcări noi în incinta punctului de vamă și a unui sens giratoriu.

Valoarea contractului este de 46,1 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a circa 12,8 milioane de euro, cu TVA, la un curs mediu de 4,45 lei/euro, din care 85% reprezintă finanțare nerambursabilă ce urmează a fi acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.

Contractul a fost atribuit Asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering Romania S.R.L. Lucrările ar urma să dureze 16 luni.

Podul a fost consolidat ultima dată în urmă cu 18 ani

În prezent, șoferii care vor să tranziteze podul de la Giurgiu trebuie să achite o taxă de 3 euro sau 13 lei pentru mașinile mici. În cazul TIR-urilor, taxa poate ajunge până la 165 (pentru vehicule rutiere cu masa totală maximă autorizată de mai mare sau egală cu 12 tone).

Întrebați cât au încasat din taxa pe pod în 2014, reprezentanții CNADNR nu au răspuns solicitării gândul până la această oră. De asemenea, șeful CNADNR, Narcis Neaga, și ministrul Transporturilor, Ioan Rus, nu au putut fi contactați.

Podul de la Ruse ar fi tranzitat zilnic de circa 1.000 de TIR-uri, potrivit unor informații neoficiale.

Podul, construit în 1952, are o lungime de 2.224 metri, din care 1.146 metri aparțin României. Tranzitul se poate realiza atât pe calea ferată, cât și pe șosea.

În vara lui 1997 a avut loc recepția oficială a lucrărilor de consolidare a podului. Lucrările au început în 1995, fiind finanțate cu 1,2 milioane de ECU (monedă care a precedat euro), echivalentul a circa 1,4 milioane de dolari, prin Programul PHARE, de către UE.

Acestea au constat în reparația hidroizolației, a îmbrăcăminții asfaltice, precum și înlocuirea rosturilor de dilatație. Executantul lucrărilor a fost CCCF București, iar consultant firma Consitrans.