Care este durata medie a unui apel telefonic și câte mesaje au trimis românii în prima jumătate a anului

Publicat: 05 12. 2012, 13:31
Actualizat: 31 07. 2014, 15:13

Numărul utilizatorilor activi ai serviciilor de telefonie mobilă a scăzut cu 3,1% în perioada iunie 2011-iunie 2012, la 22,7 milioane, iar traficul de voce a urcat cu 6,2%, la 30,8 miliarde de minute, potrivit datelor ANCOM, autoritatea de reglementare în telecomunicații, informează Mediafax.

„Datele au luat în calcul atât abonamentele cât și cartelele preplătite SIM active din portofoliile Cosmote România, Orange România, RCS&RDS, Romtelecom, Telemobil și Vodafone România”, a declarat miercuri directorul Direcției Reglementare din cadrul ANCOM, Eduard Lovin, prezent la un eveniment de specialitate.

Conform ANCOM, numărul cartelelor preplătite a scăzut cu 4,7%, la 13,4 milioane, în timp ce abonamentele au cunoscut o reducere de 1%, la 6,36 milioane pe segmentul clienților persoane fizice, și de 0,01%, la 2,94 milioane, în cazul firmelor.

Rata de penetrare a serviciilor de telefonie a scăzut cu aproape patru puncte procentuale față de decembrie 2011, la 119,2%.

Durata medie a unui apel a fost de 2 minute și 24 de secunde, în urcare cu 7 secunde față de sfârșitul anului 2011, în timp ce traficul mediu lunar realizat de un utilizator activ a crescut cu 8,3%, la 3 ore și 42 minute.

Clienții operatorilor telecom au transmis, în prima jumătate a anului, 6,7 miliarde de mesaje scrise (SMS), în creștere cu 11% față de decembrie 2011, din care 93,7% către alți utilizatori din rețea.

Traficul total de mesaje MMS a urcat cu 18,6%, la 7,1 milioane, iar numărul apelurilor video 3G a avansat cu 5,4%, la 0,95 milioane de minute.

Reprezentantul ANCOM anticipează pentru 2013 creșterea traficului de voce, stagnarea numărului de abonați și scăderea tarifelor de interconectare.

„De asemenea, mă aștept la creșterea numărului de utilizatori ai serviciilor de internet mobil și introducerea tehnologiei 4G, care va permite acoperire mai bună, viteze mai mari de transfer al datelor, diversificarea și îmbunătățirea calității serviciilor, la prețuri competitive”, a spus Lovin.