Cargus fuzionează cu Urgent Curier și devine al doilea jucător pe piața locală de curierat

Publicat: 22 10. 2014, 10:27

Procesul de fuziune prin preluarea prin absorbție a Urgent Curier de către Cargus a fost aprobat de acționarii Cargus International la începutul lunii octombrie.

În luna iunie, fondul de investiții Abris Capital Partners a cumpărat integral Urgent Curier, operator poștal cu afaceri de 115,95 milioane de lei în 2013, și a anunțat că va fi preluată de Cargus Internațional, companie controlată de același fond de investiții din 2012.

Anterior tranzacției, Urgent Curier era controlată de soții Corina și Sebastian Bălășescu.

„Abris Capital Partners anunță achiziția Urgent Curier, una dintre primele trei companii de curierat intern din România. Tranzacția vine la 20 de luni după ce Abris Capital Partners a investit în piața de curierat din România, prin cumpărarea Cargus, în octombrie 2012. Achiziția va fi urmată de fuziunea celor două entități, ca parteneri egali”, anunța Urgent Curier la 9 iunie. Valoarea tranzacției nu a fost dată publicității.

Urgent Curier și-a început activitatea în urmă cu 10 ani și a înregistrat în 2013 afaceri de 115,95 milioane de lei, cu 28% mai mult față de anul precedent, în timp ce profitul net a scăzut cu 2,7%, la 10,2 milioane de lei.

În urma fuziunii va rezulta un operator cu o flotă de peste 1.800 vehicule de curierat, o echipă de 1.800 de curieri și o rețea logistică cu 142 de depozite, se preciza în comunicatul Urgent Curier.

Conducerea noii organizații va fi asigurată de Gian Sharp, actualul director general al Cargus, sub coordonarea unui Consiliu de Administrație format din managementul Abris Capital Partners și familia Bălășescu.

Anul trecut, afacerile Cargus International au crescut cu 20%, la 115,68 milioane de lei, în timp ce pofitul net a coborât cu 1%, la 6,53 milioane de lei.

Cu birouri în Varșovia, Kiev și București, Abris Capital Partners administrează două fonduri de investiții.

La nivelul anului 2013, principalii jucători pe piața serviciilor de curierat au fost FAN Courier – 280,5 milioane de lei, DHL România – 220,42 milioane de lei, TNT România – 164,41 milioane de lei și UPS România – 119,87 milioane de lei.