Cea mai mare bancă elvețiană acuză Nasdaq că i-a provocat o pierdere de aproape 300 milioane euro la listarea Facebook

Publicat: 31 07. 2012, 17:16
Actualizat: 25 06. 2013, 19:08

UBS se pregătește să acționeze în justiție Nasdaq OMX Group, cea mai mare bancă elvețiană estimând că a pierdut 349 milioane franci (290 milioane euro) din cauza erorilor care au apărut în sisteme operatorului bursier la listarea Facebook, în luna mai.

UBS se pregătește să acționeze în justiție Nasdaq OMX Group, cea mai mare bancă elvețiană estimând că a pierdut 349 milioane franci (290 milioane euro) din cauza erorilor care au apărut în sisteme operatorului bursier la listarea Facebook, în luna mai.

Oferta publică inițială a Facebook, cea mai așteptată listare la bursă din acest an, a fost întârziată semnificativ după ce sistemele Nasdaq nu au făcut față volumului mare de trafic. Dincolo de investitorii care se așteptau la un câștig rapid, dezamăgiți de scăderea puternică a acțiunilor rețelei de socializare după listare, casele de brokeraj și traderii implicați în operațiune susțin că au pierdut sute de milioane de dolari din cauza proastei funcționări a platformei Nasdaq, care a întârziat, în unele cazuri cu mai multe ore, procesarea ordinelor de cumpărare și vânzare.

Nasdaq a pus deoparte 62 milioane de dolari pentru compensarea caselor de brokeraj. Directorul general al bursei, Robert Greifeld, a declarat vineri că fondurile alocate reprezintă reacția „definitivă” a companiei la acuzațiile din partea caselor de brokeraj.

UBS, cea mai mare bancă elvețiană, a anunțat marți că a pierdut în luna mai 349 milioane franci elvețieni, echivalentul a 356 milioane de dolari, din cauza erorilor informatice din timpul listării Facebook, potrivit WSJ.com. Pierderea a fost înregistrată în trimestrul al doilea, profitul net al băncii înregistrând o scădere de 58% față de nivelukl din perioada corespunzătoare a anului trecut, de la 1,02 miliarde franci la 425 milioane franci (353 milioane euro).

Folosind un limbaj dur, UBS a acuzat Nasdaq de incompetență „grosolană” în pregătirea listării Facebook și susține că operatorul bursier a făcut mai multe greșeli. Banca elvețiană vrea să fie compensată în totalitate pentru pierderea suferită.